۷۱ هزار لرستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان قرار دارند

خرم‌آباد (پانا) - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر لرستان خبر داد ۷۱ هزار نفر دراین استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان قرار دارند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
۷۱ هزار لرستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان قرار دارند

به گزارش ایرنا، قدرت‌الله مرادیان عصر سه شنبه در در دیدار با جمعی از مدیران خبرگزاری‌های لرستان عنوان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۸۴ و با هدف کمک و حمایت از فعالین حوزه تشکیل شد.

وی با اشاره به مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: کشاورزان، روستاییان، عشایر، رانندگان مقیم شهرهای کمتر از ۲۰ هزارنفر، دانش آموختگان بخش های کشاورزی و منابع طبیعی، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و کارگران شاغل فصلی و زنان متاهل ساکن روستاها و مناطق عشایری با داشتن حداقل ۱۸ سال تمام می توانند با ثبت نام در این صندوق از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای بین این صندوق و سایر صندوق ها برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان تصریح کرد: دولت با توجه به نگاهی که از این بیمه دارد دوسوم حق بیمه را پرداخت می‌کند و تنها یک‌سوم را بیمه گذار می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این صندوق بیشترین حمایت را برای جوانان در نظر گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر شرایط عضویت در این صندوق و استفاده از مزایای آن برای افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال است.

مرادیان افزود: اکنون شهرستان رومشگان پایین ترین آمار بیمه شدگان کشاورزان، روستاییان و عشایر را نسبت به دیگر شهرهای استان دارد و بیشتر بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق نیز در شهرستان خرم آباد ساکن هستند.

به گفته وی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با وجود مشکلاتی مانند سیل و دیگر مشکلات موجود توانسته در بین ۱۰ استان برتر کشور قرار گیرد.

مرادیان گفت: در استان لرستان در مجموع ۱۸۰ هزار خانوار مشمول تحت پوشش قرار گرفتن این صندوق هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار