در پیام تسلیتی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تاکید شد؛

حاجی میرزایی: نگاه متعالی و مترقی امام خمینی (ره) به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در پیام تسلیتی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تاکید کرد نگاه متعالی و مترقی امام خمینی (ره) به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد و در امتداد این مسیر نورانی گام بر خواهیم داشت.

کد مطلب: ۱۰۷۷۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: نگاه متعالی و مترقی امام خمینی (ره) به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این پیام محسن حاجی میرزایی با اشاره قدم نهادن انقلاب اسلامی در گام دوم خود، عنوان کرد: در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفرکرده نیازمند بازخوانی گفتمان و آموزه‌های حیات‌بخش امام خمینی (ره) و تأکید بسیار به اصول و ارزش‌های والای آن هستیم که رمز و راز بقاء و تکامل خط و اندیشه امام (ره) در وحدت و همدلی است.

متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیمه خردادماه هرسال یادآور به سوگ نشستن ملت بزرگوار ایران در غم فراق معمار کبیر و مبارز خستگی‌ناپذیری است که انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان رستاخیز و رویداد قرن بیستم با تکیه‌بر فرهنگ عاشورا به جهانیان معرفی کرده است. این روزها معطر به قیام ملتی مؤمن و انقلابی است که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با لبیک به امام و مقتدایشان عطر بهاران کنون را نوید دادند.

انقلابی که حماسه‌ای تاریخی را به ارمغان آورد و ندای عدالت‌طلبی و استکبارستیزی را فراگیر و ماندگار نمود به‌گونه‌ای که جوش‌وخروش این انقلاب با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق جغرافیای ذهنی آزادی خواهان و آزادگان جهان اشاعه یافت و بهت و حیرت و شکست امپریالیسم را به نمایش گذاشت.

در هنگامه شکوهمند گام دوم انقلاب اسلامی و در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفرکرده نیازمند بازخوانی گفتمان و آموزه‌های حیات‌بخش امام خمینی (ره) و تأکید بسیار به اصول و ارزش‌های والای آن هستیم که رمز و راز بقاء و تکامل خط و اندیشه امام (ره) در وحدت و همدلی است.

با تعظیم و تکریم از عطر حضور اندیشه امام راحل در جامعه و برنامه‌های موسع آموزش‌وپرورش که از نیم‌قرن پیش طرفداران نهضت خود را در گهواره‌ها می‌دیدند و با این باور و ایمان در این مسیر کم‌نظیر گام برداشتند، متعهد خواهیم ماند که نگاه متعالی و مترقی امام خمینی (ره) به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد و در کنف رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و در امتداد این مسیر نورانی گام بر خواهیم داشت و آن را ادامه خواهیم داد.

ازاین‌رو این‌جانب غمگنانه فرارسیدن «چهاردهم خرداد»، سالروز پرواز حضرت روح‌الله، آن «فقیه فهیم»، و آن و «قائد قائم»، و نیز «پانزدهم خرداد»، یاد روز «حماسه‌ی مردم غیور قم، پیشوا و تهران» را به عموم ملت شریف ایران، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی تسلیت و تعزیت می‌گویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار