از سوی محسن دهنوی؛

اولین سوال از وزیر اقتصاد در مجلس یازدهم کلید خورد

تهران (پانا) - «محسن دهنوی» نماینده مردم تهران اولین سوال از وزیر اقتصاد در مجلس یازدهم را کلید زد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین سوال از وزیر اقتصاد در مجلس یازدهم کلید خورد

به گزارش مهر، اولین سوال مجلس یازدهم از وزیر اقتصاد برای محدود کردن شرکت های بورسی به رعایت الزامات قانونی از سوی «محسن دهنوی» نماینده مردم تهران تدوین شد.

در متن سوال این نماینده که امروز به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده آمده است: سال‌هاست که مبالغ خرد زیادی از سود نقدی شرکت های بورسی به دلیل زمان بر بودن فرآیند دریافت از طریق بانک ها اخذ نشده و در قالب حساب های پرداختی بلند مدت به جیب شرکت ها می رود. سامانه سجام در راستای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی توسط شرکت سمات راه اندازی شده اما متأسفانه با وجود سجامی شدن بخش اعظمی از سهامداران کماکان سود به روش سنتی از طریق مراجعه به بانک ها پرداخت می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت سمات فقط ۱۰ درصد سودها را از طریق سجام پرداخت می کنند. زمان بر بودن فرآیند دریافت و همچنین ناآگاهی برخی سهامداران خرد باعث عدم مراجعه به بانک ها برای دریافت این مبالغ خرد می شود.

این نماینده مجلس در سوال خود تاکید کرده است: از آنجا که سود نقدی پرداختی شرکت ها و اوراق در مجموع به طور متوسط سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان است، حتی ضایع شدن بخش کوچکی از این مبلغ نیز می تواند باعث زیان سهامداران خرد و مردم شود. طبعا شرکت ها از عدم مراجعه برای دریافت سود و همچنین بانک ها از طریق ماندگاری مبالغ در حساب ها منتفع می شوند.

تصویب و اجرای قوانین الزام آوار می تواند شرکت ها را ملزم به پرداخت سودهای نقدی از طریق شرکت سپرده گذاری و مدیریت وجوه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار