ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها آغاز شد

فضلی: خانواده‌ها در اسرع وقت برای ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی اعلام کرد بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی 5 و 6 ساله (دو سال قبل از دبستان) همزمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۷۷۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دفتر آموزش پیش دبستانی، رخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی گفت: «بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی 5 و 6 ساله (دو سال قبل از دبستان) همزمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود. گذراندن دوره پیش دبستانی به عنوان یکی از دوره‌های تحصیلی رسمی بسیار مهم و ضروری است و خانواده‌ها برای رشد بیشتر فرزندان خود، لازم است حتما آنان را در مدارس و پیش‌دبستانی‌های دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند.»

وی مراجعه اولیا به مدرسه و ثبت‌نام اولیه را شرط انجام سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانست و از خانواده ‌ها خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

فضلی ادامه داد: «ادارات کل آموزش و پرورش، روسای مناطق و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نیز موظفند با اطلاع رسانی و تمهید استلزامات ثبت‌نام نوآموزان دوره پیش دبستانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، شیوه نامه ثبت‌نام 1400-1399 را اجرا کنند.»

وی در پایان تشکیل کلاس‌های پیش دبستانی دولتی با مشارکت مردم را از اولویت‌های معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: «مدیران مدارس دولتی عامل و ناظر تربیتی وزارت آموزش وپرورش در پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی هستند و تعیین میزان مشارکت مردم در راه‌اندازی و اداره کلاس‌های پیش دبستانی دولتی طبق بخشنامه‌های وزارتی، به شورای آموزش و پرورش استان و مناطق تفویض شده است. برنامه‌ عمل ‌این مهم از سوی معاون آموزش ابتدایی‌ استان تهیه و پس از تصویب در شورا لازم الاجراست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار