طعنه سنگین چین به آمریکا برای خروج از پیمان‌های بین‌المللی

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه چین از عادت آمریکا برای خروج از پیمان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
طعنه سنگین چین به آمریکا برای خروج از پیمان‌های بین‌المللی

به گزارش تسنیم از رویترز، به دنبال تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج از سازمان بهداشت جهانی چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که آمریکا "به خروج {از پیمان های بین المللی} عادت کرده است." پکن همچنین گفت که خروج از سازمان بهداشت جهانی آشکار کننده تلاش سیاست برای دستیابی به قدرت و یکجانبه گرایی است.

جائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت که جامعه بین الملل با رفتار خودخواهانه آمریکا مخالفت کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا از قطع روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی خبرداده و گفت که هزینه های پرداختی به این سازمان را در جاهای دیگر توزیع می کند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درحساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در قسمت جدید سریال «خروج» و در میانه یک همه‌گیری که جهان را پریشان کرده، ایالات متحده رابطه خود را با سازمان بهداشت جهانی قطع کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اظهار داشت: هنگامی که جهان در مواجهه با بیماری همه گیر نیاز به بیشترین وحدت دارد، ایالات متحده پایه و اساس قانونی همکاری های پزشکی و بهداشت جهانی را تخریب کرده است. عملکرد ضعیف سیستم پزشکی و بهداشتی ایالات متحده در این بیماری همه گیر باعث می شود آمریکا واجد شرایط برای صحبت از رهبریش در حوزه بهداشت نباشد.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و جوزپ بورل، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در سیاست های خارجی و امنیتی بعد از ظهر شنبه با انتشار بیانیه مشترک از آمریکا درخواست کردند که تصمیم قطع همکاری با سازمان بهداشت جهانی خود را مورد تجدید نظر قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار