آغاز خرید جو توسط اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری استان فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل امور عشایر فارس از آغاز خرید جو داخلی توسط اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری از اواسط اردیبهشت ماه تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز خرید جو توسط اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری استان فارس

روح‌الله بهرامی امروز به خبرنگاران گفت: در راستای حمایت از جامعه عشایری و پشتیبانی از دامداران عشایری درصد قابل توجهی از نیاز عشایر به علوفه توسط مجموعه تشکل‌های عشایری شامل اتحادیه استانی و 23 شرکت تعاونی تامین می شود.

او ادامه داد: تاکنون 1500 تن جو توسط شرکت‌های تعاونی خریداری شده و میان دامداران متقاضی در حال توزیع است .

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: از معضلاتی که دامداران عشایری با آن مواجه هستند، نوسانات شدید قیمت جو در فصل پاییز و زمستان بوده که بعضاً سود حاصله به جیب دلالان و سودجویان می رود. با این اقدام بهره‌برداران عشایری جو و سایر علوفه‌ها را از شرکت‌های تعاونی با قیمت مناسب تهیه می کنند.

بهرامی افزود: با عنایت به اختصاص سطح قابل توجهی از اراضی کشاورزی به کشت جو آبی و دیم، بارش نزولات جوی، فعالیت و کیفیت مناسب مزارع پیش بینی می شود که مجموعه تشکل‌ها بیش از ده هزار تن جو خریداری کند.

او افزود: در سال‌های اخیر به منظور بهبود تغذیه دام، افزایش بهره‌وری و تولید، عدم استفاده از تک محصولی بهره‌برداران می‌توانند از علوفه‌های جایگزین جو مانند کنسانتره استفاده کنند.

استان فارس بالغ بر 27000 خانوار عشایری و بیش از سه میلیون راس دام دارد که دام عشایر علاوه بر تعلیف در مراتع، فصولی از سال با جو تغذیه می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار