درآمد بالای صنعت اسپا و ماساژ به رونق صنعت گردشگری در کشور کمک می‌کند

تهران ( پانا) - رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی می‌گوید ‌ این صنعت جزو 10 صنعت سودآور و با درآمد ارزی بالا در جهان است و می‌تواند با افزایش درآمدهای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها و مراکز تفریحی در رونق صنعت گردشگری نقش موثر داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
درآمد بالای صنعت اسپا و ماساژ به رونق صنعت گردشگری در کشور کمک می‌کند

پانته‌آ ضیمران، رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی در مراسم رونمایی از تشکیل این انجمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ اکنون اسپا که جای آن در صنعت گردشگری کشور خالی بوده است وارد کشور شده است. جای خالی اسپا در تفریحگاه‌‌های سنتی، تندرستی و سلامتی خالی است و طبیعی است که باید به صورت تخصصی به این موضوع ورود کرد به همین دلیل تیم قوی و متخصص ما با ثبت شرکتی با نام رامااسپا وارد عرصه این فعالیت شود.

وی افزود: ما به دلیل ارتباط این صنعت با گردشگری و سلامت با چالش‌های زیادی رو به رو بوده‌ایم. صنعت اسپا نیاز به استانداردسازی و طبقه‌بندی دارد که در کمیسیون ‌های مختلف در دست پیگیری است.

ضیمران با تاکید براینکه اکنون نگاه تخصصی به اسپا در کشور وجود ندارد، اظهار کرد:‌ متاسفانه در بخش‌هایی از مجموعه‌های تفریحی و گردشگری ماساژورهایی حضور دارند که آگاهی به مباحث و تکنیک‌های هتلداری ندارند و ما در تلاش هستند تا با تدوین استانداردها ارایه خدمات در این بخش را ساماندهی کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی اظهار کرد:‌ ارایه خدمات اسپا و ماساژ در بخش‌های هتل، مراکز مستقل،‌ چشمه‌های آب معدنی نیاز به فعالیت‌های گسترده دارند و بدیهی است که نوع فعالیت‌ها در هر کدام از این بخش‌ها متفاوت خواهد بود.

بخش‌ زیرزمینی اسپا خیلی بیشتر از بخش حرفه‌ای آن جلو رفته است

وی با بیان اینکه بخش‌ زیرزمینی اسپا خیلی بیشتر از بخش حرفه‌ای آن جلو رفته است، اظهار کرد:‌ این صنعت جزو 10 صنعت سودآور و با درآمد ارزی بالا در جهان است و می‌تواند با افزایش درآمدهای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها و مراکز تفریحی در رونق صنعت گردشگری نقش موثر داشته باشد.

ضیمران با بیان اینکه تیم بزرگی از متخصصان این صنعت در شورای سیاستگذاری مشغول به کار و فعالیت هستند، اظهار کرد:‌ اساتید و متخصصانی که در شورای سیاستگذاری فعال هستند متخصص در حوزه گردشگری و هتلداری هستند و با اشراف کامل و تخصصی که در این حوزه‌ها دارند تدوین استانداردها را در دستور کار دارند.

وی با تاکید براینکه این صنعت باید به شکل صحیح آن وارد بحث گردشگری شود، اظهار کرد:‌ سطوح مختلف اسپا در کشور باید مشخص شود تا بتواند متناسب با مراکزی که این خدمات را ارایه می‌دهند از استانداردهای متناسب با خود بهره گیرد و با تشکیل کمیسیون تخصصی اسپا و ماساژ زیر نظر انجمن متخصصین ایران تلاش شدهاست تا ماساژ درمانی به صورت درجه‌بندی و طبقه‌بندی دسته‌بندی شود و نیروی انسانی ماهر نیز مطابق با این نیازها تربیت شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی تصریح کرد:‌ باید مثلثی از سه بخش گردشگری، اسپا و سرمایه‌گذار تشکیل شود، استانداردها و پروتکل‌ها تدوین شوند تا این صنعت بتواند نقش خود را در صنعت گردشگری کشور به خوبی ایفا کند.

هنوز کتاب مدون و قابل استنادی در زمینه اسپا در کشور وجود ندارد

وی افزود: هنوز کتاب مدون و قابل استنادی در زمینه اسپا در کشور وجود ندارد و حتی در جستجوهای انجام‌شده در گوگل مقالاتی دیده می‌شوند که اطلاعات ناصحیح و نادقیقی در این زمینه دارند.

ضیمران با ابراز امیدواری نسبت به همکاری جامعه هتلداری در کشور با صنعت اسپا اظهار کرد: آژانس‌های مسافرتی بخشی از توریست سلامت هستند و احتیاج است که هتل‌های لوکس خدمات لوکس تری از صنعت اسپا را در اختیار گردشگران قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف انجمن پیشگیری از بروز تخلفات با ایجاد استانداردسازی در این حوزه است، عنوان کرد:‌ بیش از 5 سال است که برای ایجاد این انجمن تلاش شده و امروز در مراسمی از تشکیل آن رونمایی شده است. این انجمن مجوز خود را از سازمان گردشگری اخذ کرده است.

ضیمران با بیان اینکه شرکت راما اسپا به عنوان اولین شرکت رسمی برای آموزش و خدمات اسپا وارد این حوزه شده است، اظهار کرد:‌ از سال 86 فعالیت این شرکت آغاز شده است و مجوز خود را هم از سازمان گردشگری اخذ کرده است.

وی با بیان اینکه ‌اعضای هیات مدیره از مهارت‌های مختلف گردشگری، مدیریت و اسپا برخوردار هستند، اظهار کرد:‌ انجمن‌ها پلی میان ارگان‌ها و افرادی می‌شوند که در حوزه تصمیم‌گیر هستند و ما تلاش می‌کنیم نیازها را به دولت اعلام کنیم. وزارت گردشگری حامی ما بوده است و همکاری خوبی با ما داشته است.

در ادامه این نشست تهرانی عضو هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی تصریح کرد:‌ یکسان سازی و ایجاد وحدت رویه یکی از اهداف ایجاد انجمن است.

وی با بیان اینکه این صنعت تاکنون از نبود متولی در رنج بوده است، خاطرنشان کرد: حمام سنتی ایرانی جزو قدیمی‌ترین سنت‌ها بوده است و ایرانیان از گذشته به آب درمانی عادت داشته‌اند و حتی دلاک‌ها به عنوان یکی از مشاغل در حمام‌های قدیمی کار ماساژ و مشت و مال را انجام می‌داده‌اند.

درآمد اقتصادی هر اتاق اسپا ماهانه 400 دلار است

تهرانی با اشاره به درآمد بالای اقتصادی صنعت اسپا اظهار کرد:‌ درآمد اقتصادی هر اتاق اسپا ماهانه 400 دلار است و ایجاد درآمد ارزی و توسعه و رونق صنعت توریست سلامت از جمله اهداف توسعه این صنعت در کشور است.

اسماعیلی یکی دیگر از اعضای هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی اظهار کرد:‌ متاسفانه در توریست سلامت بحث پزشکی چندان دیده نشده است درحالی که توریسم سلامت در دنیا رواج یافته و افرادی که مایل هستند سطح سلامتی خود را افزایش دهند متقاضی استفاده از خدمات در این بخش هستند.

مصدری مدیرعامل انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی گفت:‌ گردش مالی صنعت اسپا در آمریکا در سال 2019 حدود 19 میلیارد دلار بوده است و اگرچه در سالهای اخیر این صنعت در کشور ما رو به رشد بوده است اما تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار