رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبرداد

اجرای320 هزار ساعت آموزش مجازی و تشکیل 10 هزار گروه مجازی در 2 هزار مدرسه استثنایی

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای320 هزار ساعت آموزش مجازی (منزل محور و فرد به فرد) از سوی 22 هزار و500 نفر از کادر اداری، مدیران و معلمان خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای320 هزار ساعت آموزش مجازی و تشکیل 10 هزار گروه مجازی در 2 هزار مدرسه استثنایی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته شده در ایام کرونا پرداخت و گفت: اجرای320 هزار ساعت آموزش مجازی (منزل محور و فرد به فرد) از سوی 22 هزار و500 نفر از کادر اداری، مدیران و معلمان آموزش و پرورش استثنایی، تشکیل 10 هزار گروه مجازی در 2 هزار مدرسه استثنایی و مدارس تلفیقی، ایجاد پایگاه و مدرسه مجازی در 7 استان، تهیه و تدوین 4 فیلم 100 واژه و عبارت به زبان اشاره و آموزش و مشاوره از طریق مراکز راهنمایی و مشاوره و 741 مرکز مشکلات ویژه یادگیری از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی در ایام کرونا است.

وی افزود: آموزش به بیش از 42 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح تلفیقی- فراگیر، ایجاد پارلمان مجازی معلمان و پارلمان مشورتی مجازی اولیا، آموزش به 90 هزار نفر از اولیا از طریق 25 هزار ساعت مشاره تلفنی و برگزاری 2 هزار و 476 ساعت آموزش نکات بهداشتی از دیگر فعالیت‌ها است.

حسینی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی شبکه آموزشی شاد تمرکز سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز بر ارائه آموزش‌ها در این شبکه قرار گرفت گفت: کارگروهی در ستاد و آموزش و پرورش استثنایی برای نظارت، بهبود کمی و کیفی آموزش در شبکه شاد تشکیل شده است و در همین راستا 5 استودیو ضبط فیلم و صدا در استان‌های کشور برای تولید محتوای آموزشی استاندارد راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان آمار تحلیلی فعالیت آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد افزود: تمامی 2 هزار و750 مدرسه استثنایی ثبت شده در سناد عضو شبکه شاد شده‌اند و 44 هزار و 760 معلم درس از 60 هزار و 95 معلم درس ثبت شده در سناد معادل 73.4 درصد معلم درس‌ها عضو شبکه شاد شده‌اند.

وی افزود: استان‌های خراسان شمالی، کرمانشاه، قم، بوشهر، چهار محال بختیاری و خوزستان به ترتیب بهترین عملکرد در عضویت معلم درس در شبکه شاد را داشته‌اند.

حسینی با اشاره به تعداد کلاس درس‌های تشکیل شده در شاد گفت: از 11 هزار و 356 کلاس درس ثبت شده در سناد9 هزارو760 کلاس درس معادل 85.9 درصد در شاد تشکیل شده است و استان‌های خوزستان، همدان، البرز، قم، کرمانشاه و لرستان به ترتیب بهترین عملکرد در این زمینه را داشته‌اند.

وی افزود: از 68 هزار و 804 دانش آموز ثبت شده در سناد 34 هزار و 865 دانش‌آموز استثنایی معادل با 50،7 درصد عضو شبکه شاد شده‌اند که استان‌های همدان، خوزستان، خراسان شمالی، لرستان و هرمزگان بهترین عملکرد را در این زمینه داشته‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدارس دوره اول و دوم متوسطه و دوره ابتدایی با حداکثر درصد به شبکه شاد پیوسته‌اند و دوره دوم متوسطه در مولفه‌های «کلاس درس» و «تعداد دانش‌آموز» رتبه اول را دارد که این نشان از اهمیت معلمان در ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان جهت شرکت در کنکور و دریافت دیپلم است.

وی افزود: همچنین در بررسی متغیر دوره‌های تحصیلی پایین‌ترین رتبه در تمامی مولفه‌ها به دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای تعلق گرفته است. دوره ابتدایی علیرغم کسب رتبه بالا در متغیر «معلم درس»، در متغیر «تعداد دانش‌آموز» عضو شبکه شاد رتبه پایین را دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار