رئیس دانشگاه فرهنگیان:

مکتب و اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) سرمایه ای ارزشمند برای جامعه بشری است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، مکتب و اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) را سرمایه ای ارزشمند برای جامعه بشری دانست.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مکتب و اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) سرمایه ای ارزشمند برای جامعه بشری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، مراسم بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی، همچنین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهدای خونین 15 خرداد سال 42 در سالن اجتماعات شهید باهنر این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور جمعی از معاونان و کارکنان دانشگاه برگزار شد، حسین خنیفر، ضمن پاسداشت یاد و خاطره تمامی شهدا به‌ خصوص شهدای والا مقام عملیات بیت‌المقدس گفت: «ملت بزرگ ایران مدیون و میراث دار خون شهدای عزیز و بزرگوار است. همه ما باید راه شهدا را که راه دین و فداکاری برای اسلام و دفاع از انقلاب و تقویت نظام اسلامی است، دنبال کنیم.»

خنیفر، با اشاره به رحلت غم بار مجاهد نستوه حضرت امام خمینی (ره) و حماسه عظیم 15 خرداد در هفته جاری بیان کرد: «مکتب و اندیشه سیاسی امام راحل (ره) سرمایه‌ای ارزشی در راستای ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است. با حفظ وحدت و یکرنگی و تجدید بیعت مجدد با امام راحل و شهدای گرانقدر حافظ ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی هستیم.»

وی، در ادامه مراحل اجرای اقدامات مهندسی در عملیات های نظامی علیه دشمن را شامل مراحل تسخیر، آزادسازی و تثبیت برشمرد و با معرفی عملیات بیت المقدس به عنوان یکی از بزرگ ترین و استراتژیک ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: «این عملیات در چهار مرحله منجر به آزادسازی خرمشهر شد و لذت بخش ترین پیروزی را در 8 سال جنگ تحمیلی برای ملت ایران رقم زد.»

این مقام مسئول، در تشریح عملیات بیت المقدس به چهار دوره زمانی بیان کرد: «در مرحله نخست، به دلیل هوشیاری دشمن و وجود استحکامات متعدد، پیشروی نیرو‌ها به سختی امکان پذیر بود. در مرحله دوم، آزاد سازی خرمشهر از دستور کار عملیات خارج و تصمیم گرفته شد نیروها به سمت مرز پیشروی کنند. در مرحله سوم، نیرو‌های عمل کننده به دلیل هوشیاری دشمن در انجام ماموریت خود توفیق نیافتند.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان، قطع ارتباط یگان‌های دشمن با یک دیگر و غافلگیری و سرگردانی و فرار سربازان و افسران عراقی در مرحله چهارم را گویای از هم پاشیدگی سازمان یگان‌های دشمن و پیروزی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر ذکر و بیان کرد: «تقویت روحیه جهاد و ایثارگری از جمله دست آوردهای مهم فتح خرمشهر بود.»

خنیفر، در پایان بر انقلابی ماندن و حفظ انقلاب با استقامت و ایستادگی و گسترش آن به کل جهان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار