کاظمی: راهبرد‌ها و سیاست‌های سردار سلیمانی تدوین شده و تا مهر امسال به مدارس ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس صبح امروز ۱۲ خرداد در سالن معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر جعفری دبیر ستاد گرامیداشت دفاع مقدس، سرهنگ جوشقانی معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: راهبرد‌ها و سیاست‌های سردار سلیمانی تدوین شده  و تا مهر امسال به مدارس ابلاغ می‌شود

کاظمی در این جلسه یاد امام (ره) که سرافرازی‌های جمهوری اسلامی ایران مدیون ایشان و خون شهدای اسلام است را گرامی داشت و گفت: وقتی خاطرات شهدا و عقبه انقلاب اسلامی را مرور می‌کنیم شرمنده می‌شویم چراکه با جان گذشتگی در عرصه‌های مختلف کار کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کمیته‌ای در اداره کل فرهنگی هنری تشکیل شد و برنامه‌هایی را در این راستا تنظیم و به استان‌ها ارسال کردیم.

وی گفت: دشمن تمام سعی خود را دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت را از ذهن مردم پاک کند. این فرهنگ فرهنگی است که تاکنون نظام اسلامی را با اقتدار حفظ کرده است و برای بعدها نیز راز و رمز حرکت انقلاب مدیون این فرهنگ و روحیه بسیجی حاکم بر ملت و مردم است.

کاظمی با تاکید بر الهام‌ گرفتن از روحیه شهدا از تلاش برای نهادینه شدن این فرهنگ در روح و جانمان گفت. وی ادامه داد: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، امسال از ۳ خرداد آغاز می‌شود و تا پایان سال تحصیلی ساری و جاری است لذا می‌توان برنامه‌هایی را در این راستا نهادینه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد هر معاونت یک یا دو برنامه را به دفاع مقدس اختصاص دهد تا مشارکتی در این راستا صورت گیرد. به ویژه معاونت متوسطه در موضوع پروژه مهر باید در این جهت فعالیت داشته باشد تا برنامه‌های دفاع مقدس در تمام مدارس اجرا شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌هایی را طراحی کنیم تا در دل مدارس برود اضافه کرد: باید بر روی دو کار متمرکز شویم؛ یکی اینکه امسال اولین سالگرد سردار شهید سلیمانی است و مکتب سلیمانی و روش و منش ایشان در ابعاد مختلف می‌تواند یک الگو در برنامه ریزی‌ها باشد. راهبرد‌ها و سیاست‌های سردار تدوین شده تا در مهر امسال به مدارس ابلاغ شود.

کاظمی در ادامه گفت: یک برنامه دیگر بااهمیت اردوهای شمیم نور است که پیش مقدمه اردوهای راهیان نور است و فرصت‌های ارزشمند تربیتی و فرهنگی برای دانش‌‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول را مهیا می‌کند، در تهران مرکز این فعالیت‌ها باغ موزه دفاع مقدس است که گذشته انقلاب اسلامی را به خوبی به تصویر کشیده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدواریم بتوانیم حضور دانش‌آموزان را در این میدان‌ها داشته باشیم تا عطش حضورشان در اردوهای راهیان نور را ایجاد و در نهایت پایبندی به ادامه راه شهدا را تبیین کنیم.



جعفری: آموزش و پرورش علمدار ترویج این فرهنگ در جامعه است

در ادامه جلسه جعفری دبیر ستاد گرامیداشت دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدا گفت: امسال چهلمین سال دفاع مقدس و جشن پیروزی ماست و امروز اثرات دفاع مقدس را در زندگی خود می‌بینیم.

وی با بیان اینکه این ایام باید برای نسل جوان تبیین شود و در این راستا آموزش و پرورش علمدار ترویج این فرهنگ در جامعه است گفت: نسل جوان باید ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا را بشناسند تا تلاش دشمنان به سرانجام نرسد.

جعفری ادامه داد: چند راهبر را پیشنهاد می‌دهم که در برنامه‌ها دیده شود؛ توجه به نسل جوان، بهره گیری از روش‌های جذاب و مناسب و فضای مجازی مانند شبکه شاد، تکریم و تجلیل از شهدای آموزش و پرورش، کمک به تکمیل اطلاعات شهدا در موزه مجازی ستاد برای شهدای دانش‌آموز و فرهنگی.

تاکید بر استفاده از فضای مجازی

سرهنگ جوشقانی نیز در ادامه تاکید کرد فضای مجازی با توجه به کرونا یک الزام اجتناب ناپذیر است لذا می‌توان توجه ویژه‌ای را به این فضا داشت.

برای دانش‌آموزان مکتب سلیمانی را تبیین کنیم

رمضانی در ادامه این جلسه با گرامیداشت یاد و رفتار امام خمینی (ره) گفت: نسل جوان و نوجوان باید با فرهنگ و ایده‌های امام آشنا شوند همچنین دانش‌آموزانمان ۸ سال دفاع مقدس را ندیدند لذا مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود.

وی افزود: ما از ۸ سال دفاع مقدس برداشت می‌کنیم باید دانش‌آموزان شهدا، موزه‌های جنگی و دفاع مقدس را بشناسند طرح شمیم نور یک کار کشوری است که می‌تواند در این باره کمک کننده باشد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و دفاع مقدس گفت: باید فضا را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم که مکتب سلیمانی را برایشان تبیین کنیم لذا جشنواره‌ای را برای این موضوع درنظر گرفتیم.

وی به بازدید یک میلیون نفر از فیلم‌های اردوهای راهیان نور در کانال معاونت پرورشی و فرهنگی شبکه شاد اشاره کرد و درباره اردوهای راهیان نور نیز گفت: انتظار داریم دوستان هر معاونت در این بحث ورود پیدا کنند چرا که وظیفه آموزش و پرورش است.

در ادامه این جلسه هر یک از افراد حاضر به بیان برنامه‌های خود در موضوع دفاع مقدس پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار