مسیب‌زاده: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد امسال بخش آوایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز  به میزبانی  اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران  و بخش پژوهشی  و فرهنگیان به میزبانی  استان خراسان رضوی  و شهر مقدس مشهد  به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد. 

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در جلسه ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان که صبح امروز یکشنبه یازدهم خردادماه در اداره کل قرآن، عترت و نماز برگزار شد گفت: خوشحالیم که میزبان مسئولان دو استان میزبان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز هستیم همانطور که می دانید استان خراسان رضوی 18 سال است که به برکت توفیق زیارت امام رضا(علیه اسلام) پای ثابت میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز بوده است البته تعیین استان های میزبان براساس میل و رغبت استان ها بوده است و ما طی 3 برنامه 5 ساله میزبانی استانها را تعیین کرده ایم و در تعیین هر استان به ظرفیت های سیاحتی و زیارتی استان میزبانم نیز می اندیشیم.

وی افزود: همچنین اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز همواره در موفقیت های قرآنی و همچنین برگزاری مسابقات دوسالانه بین المللی قرآن کریم یار و مددکار ما بوده اند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه شیوع ویروس منحوس کرونا و حال و هوای امروز کشور که برخی از مشاغل و فعالیت ها با محدودیت هایی همراه شده است امکان برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز به صورت حضوری نیست اما بر این باور داریم که امسال برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز متفاوت و دارای حال و هوای ویژه ای است و تاکید موکد ما در ستاد برگزاری مسابقات البته به صورت غیر حضوری است.

وی ادامه داد: بنابراین امسال مسابقات قرآن عترت و نماز بخش آوایی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و بخش پژوهشی و فرهنگیان به میزبانی استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

مسیب زاده یاد آور شد: همانطور که در مسابقات بین المللی قرآن کریم تجربه برگزاری مسابقات به صورت غیرحضوری را داشتیم امسال نیز برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت غیر حضوری می تواند باعث کسب تجربیات ارزشمند در زمینه استفاده از فضای مجازی باشد همانطور که مقام معظم رهبری بر استفاده از بستر فضای مجازی برای تعالی و گسترش فرهنگ همواره تأکید داشتند.

وی ادامه داد: بنابر نظر وزیر محترم آموزش و پرورش و همچنین معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش باید خود را با شرایط کرونایی سازگار کنیم و نباید فعالیتی را حذف کنیم بلکه باید خود را با شرایط همراه کنیم و امیدواریم هرچه که در این ستاد انجام می شود مرضی رضای خداوند قرار گیرد و ما بتوانیم خادمین شایسته‌ای برای سه منشور نورانی و ارزشمند قرآن، عترت و نماز باشیم.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه از پیش اعلام شده مهلت ارسال آثار استان ها در مرحله مقدماتی کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز تا پایان تیرماه است و همچنین تا دهم مرداد فرصت داوری مرحله مقدماتی و از دهم تا سی و یکم مرداد ماه فرصت برگزاری مرحله فینال است و هفته اول شهریور ماه نیز برای برگزاری اختتامیه در نظر گرفته شده است و همچنین حفظ عدالت و اجرای صحیح مسابقات مورد تاکید است.

وی اشاره کرد: در صورت آماده سازی مقدمات در بستر و ظرفیت فضای شبکه شاد ترجیح ما استفاده از شبکه شاد است اما به طور کلی استفاده از فضای مجازی برای اجرای مسابقات مورد تاکید است.

سپس میکائیل باقری، معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: برگزاری غیر حضوری مسابقات تجربه جدیدی است است که پس از حدود ۴۰ سال برگزاری حضوری مسابقات به دست خواهیم آورد و که در این زمینه انتظارات و هدف نهایی مد نظر ما است.

وی ادامه داد: طی جلساتی که خواهیم داشت انتظارات فرآیند اجرایی و نحوه جمع آوری آثار را مورد بررسی قرار می دهیم و از تجربیات ارزشمند همه استان ها در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

قائم مقام ستاد برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه باید بدانند که از مرحله مقدماتی تا فینال همه مراحل به صورت غیر حضوری است البته مرحله مقدماتی به صورت آفلاین و ارسال آثار است اما مرحله فینال به صورت برخط و آنلاین است که طی برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده دانش آموزان برگزیده به صورت برخط فعالیت های خود را ارائه می دهند. همچنین از نظر سخت افزاری به همه استان ها برای انجام این کار در صورت صلاحدید و نیاز کمک خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه علیرضا مالک اشرفی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: از سال گذشته مقدمات برگزاری حضوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز را فراهم کردیم اما با توجه به شرایط موجود آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات به صورت غیرحضوری را نیز داریم و همچنین می توانیم بستر زیارت مجازی و ارسال بسته متبرک را فراهم کنیم شرکت کنندگان در این مسابقات بتوانند از آثار معنوی و معنوی شرکت این مسابقات بهره مند شد.

او ادامه داد: البته باید زمان و فرآیند برگزاری مسابقات به صورت مطلوب و کارشناسی شده مشخص شود.

در ادامه سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این جلسه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا این اولین تجربه میزبانی به روش جدید است که باید با صبر و حوصله مراحل را طی کنیم به یک جمع‌بندی در زمینه فرآیند اجرایی کار دست پیدا کنیم. همانطور که میدانید استفاده از فضای مجازی یک بستر مناسب برای انجام فعالیت هاست و نباید تغییر در شیوه اجرای مسابقات به فرآیند کار لطمه‌ای وارد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: در نظر داریم سامانه ای را برای ثبت نام و دریافت آثار، تبادل اطلاعات، پروفایل داوری، تهیه کارنامه و اعلام نتایج طراحی کنیم.

سپس در ادامه رضا بهشتی باویل، معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: همان طور که می دانید و فضای مجازی بستر مناسبی برای انجام فعالیت ها در شرایط بحرانی است واجرای بی نقص مسابقات قرآن، عترت ونماز به صورت مجازی می تواند یک الگوی مناسب برای سایر بخش های آموزش و پرورش باشد که می‌توانیم آن را به عنوان الگوی کلی به سراسر کشور ارائه دهیم و همه برای رسیدن به این نتیجه مطلوب تلاشی مضاعف داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار