مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس :

ارتقاء تاب آوری کودکان باید مورد توجه فعالان حوزه کودک باشد

شیراز(پانا)- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس، توانمند‌سازی و آگاه‌سازی کودکان در راستای آسیب‌های اجتماعی را حائز اهمیت برشمرد و عنوان کرد بی‌توجهی به این موضوع مشکلات بیشتری در سال‌های نوجوانی و جوانی ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء تاب آوری کودکان باید مورد توجه فعالان حوزه کودک باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، سیده معصومه دستغیب در جلسه حقوق کودک که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار حقوق کودک در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، ضمن ارائه راهبردها و اهداف اختصاصی برنامه عمل جامع حقوق کودک و نوجوان (سند ملی) اظهار کرد: باید بخشی از پژوهش‌های استان در حوزه کودکان انجام پذیرد تا بتوانیم مشکلات در حوزه حقوق کودکان را به صورت علمی بررسی و راهکار عملی ارائه شود.

او با بیان اهمیت و نقش تشکل‌های غیر دولتی گفت: باید از ظرفیت بسیار خوب تشکل‌های فعال حوزه کودکان استفاده کنیم و با حمایت از آن‌ها حقوق کودکان در جامعه نهادینه شود.

او افزود: با همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی کارگروه‌های تخصصی و جزئی‌تر برای کاهش مشکلات در حوزه حقوق کودک تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تاکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های غیر دولتی فعال حوزه کودکان و پرهیز از موازی کاری گفت: تاب آوری کودکان باید مورد توجه فعالان حوزه کودک قرار گیرد.

دستغیب افزود: گروه مجازی متشکل از نمایندگان تام الاختیار حقوق کودکان در دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های غیر دولتی فعال تشکیل خواهد شد تا هم افزایی بیشتری صورت پذیرد و تمامی فعالان حوزه کودک می‌توانند با دفتر امور بانوان ارتباط برقرار کرده و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

او با بیان اینکه چندین سال است موضوع حقوق کودکان از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به دفاتر امور بانوان واگذار شده است و هر ساله گزارش‌های تمام سازمان‌ها از این طریق مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حقوق کودک در استان از جمله افتتاح کلینیک حقوق کودک، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی جهت آگاه‌سازی خانواده‌ها و کودکان و برگزاری بیستمین کنفرانس ملی و تخصصی حقوق کودک با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام شد.

به گفته او 11 سازمان به شکل مستقیم و هفت سازمان به صورت همکار در حوزه کودکان دارای شرح وظایف و دستور کار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار