منطقه 18 در توزیع متوازن رشته های تحصیلی نظری و فنی حرفه ای عملکرد خوبی در شهر تهران دارد

تهران (پانا) - عطاالله فروتن، مدیرآموزش و پرورش منطقه18، درجلسه هدایت تحصیلی از عملکرد خوب این منطقه در توزیع متوازن رشته های تحصیلی نظری و فنی حرفه ای منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
منطقه 18 در توزیع متوازن رشته های تحصیلی نظری و فنی حرفه ای عملکرد خوبی در شهر تهران دارد

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 18، جلسه کمیته هدایت تحصیلی با هدف آگاهی و هدایت دانش آموزان در رشته ها و ظرفیت های منطقه برای سال تحصیلی1400-1399با حضور فروتن، مدیر آموزش و پرورش منطقه و اعضای کمیته مربوطه درسالن اجتماعات حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در ابتدای جلسه، فروتن مدیرآموزش و پرورش منطقه18 ضمن تقدیر از همکاران، مدیران و کارشناسان درخصوص اطلاع رسانی مناسب به اولیا و دانش آموزان که موجب شد دانش آموزان با میل و رغبت و آگاهی بیشتر رشته های فحک را انتخاب کنند، بیان کرد: فعالیت های خوبی که در حوزه فنی حرفه ای و کاردانش صورت پذیرفته سبب شده منطقه 18 در توزیع متوازن رشته های تحصیلی نظری و فنی حرفه ای عملکرد بسیار خوبی در سطح شهر تهران داشته باشد.

وی به فرایند هدایت تحصیلی و ایجاد بستر لازم جهت انتخاب رشته آگاهانه و مبتنی بر علاقه و توانایی دانش آموزان و توجه به نیازهای شغلی و حرفه ای کشور تاکید و عنوان کرد: با توجه به اینکه تمام دانش آموزان فنی حرفه ای و کاردانش بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله وارد بازار کار می شوند، همه امکانات برای هدایت مطلوب دانش آموزان را فراهم می کنیم تا برای سال تحصیلی آینده دانش آموزان جذب رشته های فحک شوند و رشته های خوبی انتخاب کنند و از تجمع در رشته های نظری خودداری شود.

فروتن ادامه داد: با اطلاع رسانی به موقع و صحیح به دانش آموزان و اولیا می توان در فرآیند هدایت تحصیلی موثر عمل کرد.

در این جلسه، رضایی معاون پرورشی و تربیت بدنی درخصوص فرایند هدایت تحصیلی، تراکم دانش آموزان در رشته تجربی، امتحان تعیین رشته مجدد، امتحان تغییر رشته مجدد و ارائه مناسب خدمات مشاوره ای نکاتی را بیان کرد.

در ادامه اعضای کمیته در خصوص موضوعات پیرامون فرایند هدایت تحصیلی به گفتگو پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار