اختصاص 106 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در استان تهران

تهران (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از واحدهای کسب و کار و بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از ویروس کرونا، از ابلاغ بیش از 106 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره 12 درصد و دوره تنفس 4 ماهه به بانک‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 106 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در استان تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری با اشاره به لزوم حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده از شرایط کرونا اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان تهران به استناد تبصره 11مصوبه شانزدهمن جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ معاونت اقتصادی ریاست جمهوری در استان اجرایی شده است، بر این اساس واحدهای کسب و کار آسیب دیده از ویروس کرونا باید با ثبت نام در سامانه کارا و تکمیل فرایند پذیرش جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط و سقف پرداختی اعطای این تسهیلات افزود: برای واحدهای کسب و کار که در رسته تعطیل شده بر اساس مصوبه قرار بگیرند، به ازای هر نیروی شاغل 160 میلیون ریال تسهیلات تعیین شده که 50 درصد جهت تامین هزینه های دستمزد و 50 درصد دیگر برای سایر هزینه های عملیاتی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در مورد وثایق و تضامین قابل اخذ از واحدهای کسب و کار تصریح کرد: برای تسهیلات تا سقف 160 میلیون ریال سفته، از 160 تا 480 میلیون ریال سفته به همراه یک ضامن، از 480 تا 1600 میلیون ریال سفته با دو ضامن، از 1600 تا 2000 میلیون ریال سفته با سه ضامن و بالاتر از 2 هزار میلیون ریال ارایه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک وثیقه اخذ می شود.

عسگری ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی استان می‌توانند با ثبت درخواست در سامانه مربوطه و تکمیل فرایند ثبت نام نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند و موسسات اعتباری مکلفند ظرف یک هفته از مراجعه واحدهای کسب و کار و تکمیل مدارک و مستندات نسبت به پرداخت تسهیلا ت اقدام کنند.

وی سپس با اشاره به جنبه حمایتی این تسهیلات خاطرنشان کرد: جایگزین کردن تسهیلات اعطایی توسط موسسه اعتباری بابت تسویه بدهی های غیر جاری و یا تامین وجه چک‌های برگشتی مغایر با اهداف حمایتی دستورالعمل بوده و ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار