بلایی که تلگرام بر سر سینمای ایران می آورد

تهران (پانا) - استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است، این شبکه ها همیشه مانند چاقویی دو سر هستند که اگر درست از آنها استفاده نشود می تواند به شغلهای مختلف ضربه بزند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بلایی که تلگرام بر سر سینمای ایران می آورد

پس از آشنایی مردم با شبکه های اجتماعی همچون تلگرام شغلهای مختلفی به صورت اینترنتی کار خود را در این اپلیکیشن ها دنبال کردند و این شغلها توانستند به مدد این شبکه ها پیشرفت شایانی داشته باشند.
پس از فیلتر تلگرام بسیاری از مخاطبان این شبکه اجتماعی انتقادهایی را درباره بسته شدن این شبکه اجتماعی داشتند، زیرا به بسیاری از شغلها تحت تاثیر فیلتر تلگرام تعطیل یا نیمه تعطیل شدند.
هفته گذشته اکران فیلم سینمایی خروج و طلا در شبکه های اجتماعی به پایان رسید و این فیلم سینمایی توانستند نزدیک به چهار میلیارد تومان فروش داشته باشند اما به نظر می رسید که اگر این فیلم ها و دیگر فیلم هایی که در شبکه مجازی به صورت آنلاین به نمایش در آمدند قاچاق نمی شدند این فیلم ها می توانستند فروش بیشتری داشته باشند.
اکران موفق فیلم خروج باعث شد فیلم های بیشتری در فلتفرم های آنلاین فیلم قرار بگیرند،پس از گذشت 60 روز از اکران فیلم «خروج» به عنوان اولین فیلم به نمایش در آمده در اکران آنلاین نزدیک به ده فیلمی در سامانه های وی او دی اکران خود را آغاز کرده اند؛نکته جالب توجه این جاست که نسخه قاچاق تمامی این فیلم ها در زمان کوتاهی سر از کانال های تلگرامی و فضای تحت وب در آورده است.
در این بین «تورنا۲»، فیلم سینمایی «بهت» ، «کشتارگاه» و .... با انتشار نسخه قاچاقش تنها دو ساعت پس از شروع اکران رکورد زودهنگام ترین قاچاق و فیلم «طلا»با انتشار نسخه قاچاق سراسری اش نزدیک به دو روز پس از آغاز اکران آنلاین رکورد دیرهنگام ترین قاچاق را دارد..
البته عموما این نسخه های قاچاق از صبح فردای اکران آنلاین در کانال های تلگرامی منتشر می شوند و تنها اقدام صورت گرفته در این باره به مسدود کردن این کانال ها در نسخه های اندروید و آی او اس برمی گردد؛در حالی که در نسخه دسکتاپ تمامی آن ها در دسترس اند
در روزهای اولیه اکران فیلم «خروج» و انتشار نسخه قاچاقش سامانه ساترا عنوان نمود که توانایی جلوگیری این اتفاق را دارد و تنها به خاطر اکران انحصاری این فیلم؛اقدامات لازمه انجام نشده است..
در حال حاضر هر هفته چند فیلم به اکران آنلاین اضافه می شود وآخرین فیلمی که دانلود غیرمجاز آن در شبکه های تلگرامی دیده شده است فیلم «حکایت دریا» بهمن فرمان آرا به کارگردانی کارگردان شناخته شده سینمای ایران است و این روند ادامه دار ادامه داشته است و باید دید اقدامی اصولی برای این مسئله صورت می گیرد و اعتماد سازی لازم برای فیلمسازان سازان مطرح و آثار پرمخاطب دیگر انجام می شود یا با ادامه این روند یک سینمای تلگرامی نیز در سایه به فعالیتش ادامه می دهد.!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار