محموله تجهیزات و نرم افزارهای شبیه ساز هنرستانهای سیستان و بلوچستان توزیع شد

زاهدان(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از توزیع محموله تجهیزات و نرم افزارهای شبیه ساز کارگاه های هنرستانهای کارو دانش و فنی و حرفه ای با ارزش ریالی 10میلیارد تومان و با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
محموله تجهیزات و نرم افزارهای شبیه ساز هنرستانهای سیستان و بلوچستان توزیع شد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی اظهار کرد: تجهیز و توسعه هنرستان ها و آزمایشگاه های مدارس استان با استفاده از تجهیزات نرم افزاری در راستای افزایش یادگیری دانش آموزان صورت می گیرد و در واقع مجموعه ای از آزمایشگاه های مجازی است که اساس آن نرم‌ افزارهای شبیه ساز کاربردی است.

او ادامه داد: این نرم افزارها همان شبیه ساز دستگاه های آموزشی واقعی هستند، به طوری که آزمایشاتی که به وسیله دستگاههای آموزشی واقعی قابل اجرا هستند، در این نرم افزار نیز امکان انجام آن وجود دارد.

رخشانی از جمله مزایای صنایع آموزش مجازی را هزینه بسیار کم، قابلیت آموزش بالا، امکان بررسی کلیه حالتهای تست به صورت کاملاً تخصصی و سرعت عمل بالا بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بخشی از این اقلام، تجهیزات شبیه‌سازی است بیان کرد: تجهیزات شبیه سازی نقش مهمی در آموزش دانش آموزان دارد، به گونه ای که با استفاده از آن، 80 درصد آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی و 20 درصد به صورت عملی خواهد بود.
او افزود: با هدف آموزش عملی برخی رشته های مرتبط با خودرو و مکانیک، 3 دستگاه خودروی جدید برای آموزش به هنرستان های استان اختصاص یافته تا دانش آموزان با سیستم های جدید خودرویی آشنا شوند.
رخشانی، ارزش این تجهیزات را 10 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دستگاه سی ان سی که برای رشته های مختلف طراحی شده است، بر روی سیستم های مدارس و هنرستان ها نصب می شود تا دانش آموزان فعالیت های عملی را به صورت مجازی آموزش ببیند و در مرحله بعدی به صورت عملی در کارگاه ها انجام دهند.
او خاطرنشان کرد: این تجهیزات با همکاری آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد برکت و شرکت دانش بنیان تجهیز فرزانه تهیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار