برداشته شدن محدودیت فعالیت پاساژها، بازارچه ها و اماکن صنفی گیلان

رشت ( پانا) - استاندار گیلان از برداشته شدن محدودیت زمانی فعالیت پاساژها، بازارچه ها و اماکن صنفی منسجم استان از امروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برداشته شدن محدودیت فعالیت پاساژها، بازارچه ها و اماکن صنفی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ استاندار گیلان امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا گیلان گفت: جذب به موقع اعتبارات هزار و 120 میلیارد تومانی دولت در بخش‌های آسیب دیده از کرونا، زمینه ساز افزایش بدون سقف این مبلغ از سوی دولت خواهد شد.

ارسلان زارع با بیان اینکه در روند شیوع بیماری کرونا در گیلان، بخش خدمات بیشترین آسیب را دیده تصریح کرد: تلاش می شود این بخش بیش از دیگر بخش‌ها از تسهیلات حمایتی و کم بهره دولت برخوردار شود.

وی از مجموعه واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی استان که از شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند خواست تا هر چه سریعتر در سامانه کارا ثبت نام کنند.

استاندار گیلان همچنین از برداشته شدن محدودیت زمانی فعالیت پاساژها، بازارچه ها و اماکن صنفی منسجم استان از امروز خبر داد و افزود: تمامی مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان نیز از این پس برای برپایی نمازهای جماعت گشوده می شود، اما برای برپایی نمازهای جمعه همچنان دستورالعمل ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا مبنی بر ممنوع بودن این مراسم، پابرجاست.

ارسلان زارع در ادامه با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوا و استقبال عموم شهروندان و گردشگران استان از طرح های سالم سازی دریا تصریح کرد: در این طرح ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا استان خدمات ارائه می شود.

وی با گرامیداشت 14 و 15 خرداد، هرگونه تصمیم گیری نهایی در خصوص برگزاری مراسم گرامیداشت این 2 روز را مستلزم ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا دانست و افزود: در شرایط فعلی می توان سی و یکمین سالگرد رحلت جانگداز امام راحل در شهرستان‌های سفید برگزار کرد و در رشت نیز می توان یک مراسم محوری در مصلا یا میدان شهدای ذهاب برگزار کنیم.

استاندار گیلان همچنین اطلاع رسانی مستمر و آموزش همگانی در خصوص راه های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را در روند عادی شدن شرایط بهداشتی و ایجاد ثبات در استان ضروری دانست و اضافه کرد: عملکرد رسانه ملی و دیگر رسانه های مجازی و مکتوب استان در این زمینه بسیار کارساز بود، به طوری که طبق نظرسنجی های دولت بیش از 80 درصد مردم در روند شیوع بیماری کرونا به اطلاعات و اخبار منتشره از رسانه ملی اعتماد داشته اند.

آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی واحدهای تولیدی و خدماتی آسیب دیده از بحران کرونا در استان را تشریح کرد و گفت: تاکنون889 واحد از حدود هزار و 200 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی درخواست کننده، حائز شرایط دریافت تسهیلات کم بهره شده اند و روند بررسی تقاضاها ادامه دارد.

در پایان آقایان قاسم نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری، اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، رضی رئیس دانشگاه گیلان، فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، سرهنگ توشه، جانشین سپاه قدس، سرهنگ فلاح کریمی معاون پیشگیری از وقوع جرم فرماندهی انتظامی گیلان و حیدری مدیرکل امور اجتماعی استانداری نظرات خود را در خصوص نحوه بهره گیری از ظرفیت‌ رسانه ها به ویژه فضای مجازی برای آموزش و تنویر افکار عمومی، جلوگیری از تهاجم تبلیغاتی رسانه های بیگانه، راه های مطلوب برپایی ویژه برنامه های سالگرد رحلت امام ( ره) و قیام 15 خرداد، کاهش آسیب‌ها و جرم‌های اجتماعی، ارتقاء عملکرد طرح های سالم سازی دریا، نحوه بازگشایی و برگزاری امتحانات مدارس و دانشگاه‌ ها ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار