اوباما: رفتار‌های نژادپرستانه امری عادی در آمریکاست

تهران (پانا) - در پی قتل بی‌رحمانه یک مرد سیاهپوست در میناپولیس، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد رفتار متفاوت با رنگین‌پوستان در این کشور به امری عادی تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اوباما: رفتار‌های نژادپرستانه امری عادی در آمریکاست

به گزارش باشگاه خبرنگاران از سی ان ان، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به قتل بی‌رحمانه یک مرد سیاهپوست به دست پلیس این کشور، آن را رفتاری عادی علیه رنگین پوستان آمریکا دانست.

رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: باید به یاد داشت که برای میلیون‌ها آمریکایی، تجربه رفتار متفاوت به دلیل نژادشان به طرز دردناک و غم انگیزی به امری عادی در این کشور تبدیل شده است. این نباید در آمریکا عادی باشد. نمی‌تواند طبیعی باشد. اگر می‌خواهیم فرزندانمان در کشوری بر مبنای آرمان‌های والا زندگی کنند، می‌توانیم و باید بهتر باشیم.

در بیانیه اوباما آمده است: در آمریکای ۲۰۲۰ نباید مرگ یک سیاهپوست در بازداشت پلیس امری عادی باشد.

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به اعتراضات گسترده در این کشور پس از قتل بی‌رحمانه این سیاهپوست گفت آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که مرگ فلوید کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرد و عدالت اجرا خواهد شد. پلیس میناپولیس باید به مردم اطمینان دهد که تحقیقات کاملی درباره قتل این مرد سیاهپوست صورت می‌گیرد.

در بخشی از بیانیه اوباما به گفت و گوی او با یک تاجر آمریکایی-آفریقایی تبار اشاره شد که درباره فیلم هولناک لحظه مرگ این مرد سیاهپوست می‌گوید: «وقتی این فیلم را دیدم گریه کردم. این فیلم مرا در هم شکست. زانو بر گردن استعاره‌ای از این است که چگونه در یک سیستم اینگونه بی‌رحمانه مردم سیاه را پایین نگه می‌دارد و درخواست‌های کمک و صدای گریه او را نشنیده می‌گیرد.

پلیس شهر مینیاپولیس روز سه‌شنبه جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که پشت گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

قتل بی‌رحمانه فلوید موجی از اعتراضات اغلب خشونت بار را در شهر‌های مختلف آمریکا به وجود آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار