تعیین‌تکلیف وضع حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان خرداد

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل ریلی در استان تهران از تعیین تکلیف وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان خردادماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تعیین‌تکلیف وضع حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان خرداد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان تهران بر مبنای سرشماری سال ۹۵ و همچنین حضور ۱۲ میلیون نفر در روز و ۹ میلیون نفر در شب در تهران به سبب انجام فعالیت های مختلف توسعه حمل و نقل ریلی امری ضروری می باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به جهت صرفه‌جویی در وقت، ایمن بودن و صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین جلوگیری از تصادفات جاده ای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی در استان تهران ضرورت غیرقابل انکاری است.

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: در مورد حمل و نقل ریلی در شرق استان تهران با توجه به وجود برخی مشکلات از جمله مشکل زیرگذر و روگذر در قرچک و مشکلاتی در پیشوا و ورامین، مقرر شد نماینده تام الاختیار راه آهن و استانداری تهران امروز با حضور فرمانداران این مناطق ضمن بازدید اتخاذ تصمیم کنند و تصمیم آنها مورد قبول است.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در غرب استان تهران با توجه به بیش از ۲ میلیون جمعیت این مناطق گفت: یکی از اولویت های اساسی در غرب استان تهران توسعه حمل و نقل ریلی است که این مطالبه از سال ۸۶ مطرح و مطالعات آن آغاز شد و امروز نتایج مطالعات انجام شده ارائه می شود.

وی همچنین افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات داخلی، تامین اعتبار حمل و نقل ریلی غرب استان از طریق جذب سرمایه گذار خارجی صورت می گیرد، به علاوه شهرداران مناطق این مسیر نسبت به آزادسازی مسیر اقدام می کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهرهای جدید نیز ۵۰ درصد هزینه های توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان تهران را تقبل کرده اند، از اینرو پیگیری ها انجام می شود تا وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان این ماه تعیین تکلیف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار