بیش از ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی اردبیل زیرپوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد

اردبیل (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار بیش از ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان زیرپوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی اردبیل زیرپوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان روز شنبه در حاشیه بازدید از سامانه‌های تحت فشار آبیاری نوین شهرستان خلخال اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر پوشش سامانه نوین آبیاری قرار گرفته و سه هزار و ۸۸۰ هکتار نیز در مرحله قرارداد برای اجراست.
او توسعه و گسترش سامانه نوین آبیاری را یکی از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان دانست و گفت: ۱۸ هزار و ۸۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در دست مطالعه برای تحت پوشش قرار دادن این سامانه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین تحت فشار در سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل ۲ هزار و ۱۶ میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های بلاعوض اعتباری در اختیار مجریان سامانه‌های تحت فشار قرار می‌گیرد.

نیکشاد با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳۰ میلیارد ریال صرف اجرای سامانه‌های تحت فشار کشاورزی استان شد، افزود: در بهار امسال ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض مالی برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین تحت‌فشار و یا کم‌فشار در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

او گفت: اعتبارات هزینه شده برای اجرای سامانه‌های تحت فشار استان اردبیل در پنج سال اخیر به اندازه ۳۰ سال گذشته این استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه اعتبارت بلاعوض مالی سازمان جهاد کشاورزی برای اجرای سامانه‌های تحت‌فشار در مناطق محروم استان نامحدود و شناور است، اظهارکرد: کمک‌های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان‌های خلخال و کوثر تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال قابل افزایش بوده و برش شهرستانی برای اجرای این سامانه در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خلخال است.

نیکشاد یکی از مشکلات این سازمان را کمبود ناظر و کارشناس در حوزه سامانه نوین آبیاری ذکر کرد، طوری که برای این کار با این وسعت و حجم، تنها ۱۶ ناظر و کارشناس در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار