توضیحات حاجی میرزایی درباره جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

تمام پایگاه‌های برگزاری آزمون موظف به انجام ضدعفونی هستند و بعد از برگزاری آزمون هم باید این پایگاه‌ها ضدعفونی شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات حاجی میرزایی درباره جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

محسن حاجی میرزایی در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه تولید بسته‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت و برای دانش‌آموزان امکان حضور در مدرسه را برای پاسخ به ابهامات و طرح سوال با مراجعه به مدرسه در نظر گرفتیم، از آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزان خبر داد.

وی تاکید کرد: «باید تلاش کنیم پایان خوش و ایمنی را برای سال تحصیلی فراهم و از طرفی با پایان سال تحصیلی آمادگی لازم را برای شروع سال تحصیلی جدید کسب کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: «براساس برآوردها زمان پایان ویروس کرونا مشخص نیست لذا با توجه به پیش‌بینی ادامه شیوع این ویروس باید تلاش کنیم زندگی کردن در کنار آن و تحصیل را یاد بگیریم.»

باید ظرفیت خودمراقبتی را بالا ببریم

به گفته حاجی میرزایی باید ظرفیت خودمراقبتی را بالا ببریم و دانش‌آموزان باید بتوانند در شرایط متفاوتی که مواجه می‌شوند از سلامت خود مراقبت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برای برگزاری امتحانات نهایی چه تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده است گفت: «تلاش ما این است که با رعایت حداکثر ایمنی این کار انجام شود. در دو پایه نهم و دوزادهم آزمون به صورت حضوری برگزار می‌شود و در این راستا به همه مدارس ابلاغ کردیم که باید حداکثر مراقبت‌ها را به عمل آورند. همچنین باید فاصله ایمن بین دانش‌آموزان رعایت شود، ‌از تراکم و اجتماع بین دانش‌آموزان جلوگیری شود تا آنان با آرامش در امتحانات شرکت کنند.»

وزیر آموزش و پرورش از آغاز امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم از 17 خرداد خبر داد و گفت: «تمام پایگاه‌های برگزاری آزمون موظف به انجام ضدعفونی هستند و بعد از برگزاری آزمون هم باید این پایگاه‌ها ضدعفونی شوند. دانش‌آموزان نیز باید با ماسک وارد این پایگاه‌ها شوند همچنین مدارس این آمادگی را دارند که اگر دانش‌آموزی ماسک نداشت آن را برای دانش‌آموزان تامین کنند. اگر این آزمون‌ها حضوری برگزار شود، برای رعایت صلاح عمومی دانش‌آموزان مفیدتر است.»

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که برگزاری آزمون سایر پایه‌های دوره متوسطه چگونه است، گفت: «برای سایر پایه‌ها اعلام کردیم که آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود و براساس ارزیابی که معلمان از دانش‌آموزان دارند، این آزمون‌ها صورت گیرد.»

شرکت در امتحانات تخصصی دروس فنی و حرفه‌ای نیز حضوری است

وی با بیان اینکه فرصتی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شد تا رفع اشکال داشته باشند درخصوص برگزاری حضوری امتحانات عملی هنرستان‌ها نیز گفت: «آزمون‌هایی که الزاما باید عملی انجام شوند و باید توانمندی‌های حرفه‌ای و مهارتی دانش‌آموزان سنجیده شود حتما باید به صورت حضوری باشد. در همین راستا زمان را توسعه دادیم و دانش‌آموزان می‌توانند به هنرستان‌ها مراجعه کنند و به صورت حضوری در کارگاه‌ها آموزش‌ها ببینند. شرکت در امتحانات تخصصی دروس فنی و حرفه‌ای نیز حضوری است.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان درخصوص شیوه برگزاری امتحانات سایر پایه‌ها گفت: «در مورد دوره ابتدایی از آنجایی که آزمون به روش توصیفی است به همین صورت از سوی معلمان انجام خواهد شد. درخصوص پایه اول معلمان باید مطمئن شوند که دانش‌آموز پایه اول توانایی خواندن، نوشتن و حساب کردن را براساس برنامه‌ها کسب کرده باشد. در مورد سایر پایه‌ها آزمون از سوی معلم و به روش غیرحضوری برگزار خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار