صومی: 18نفر از هر 100 نفر در آذربایجان شرقی آلوده به کرونا هستند

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد امروز، مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر آلوده هستند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
صومی: 18نفر از هر 100 نفر در آذربایجان شرقی آلوده به کرونا هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی با بیان اینکه کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و تمام نشده است، عنوان کرد: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هر فردی مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اداره، بخش و واحد خودش بوده و کارشناسان بهداشت محیط نیز بر این امر نظارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و بستن راه‌های هوایی در جاهای پر خطر و شلوغ و پرتردد است.

صومی با تاکید بر ضرورت حفظ فاصله و رعایت اصول بهداشتی در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی افزود: دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی باید به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار خودشان باید رعایت کرده و هر فردی که احساس می‌کند حتی اگر کمترین علامت را دارد، در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی حاضر نشود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۷۷ نفر در استان زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

صومی در ادامه به کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: قبلا تعداد بستری‌ها روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر بود که امروز تعداد مجموع بستری‌ها در استان ۸۰ نفر بوده و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان آذربایجان شرقی، تعداد کل مبتلایان در این استان 8 هزار و 820 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز، مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر آلوده هستند.

صومی در ادامه سخنانش تاکید کرد: هم اکنون نیازمند اهدای خون در تمام گروه‌های خونی برای بیمارستان ها و بیماران، به ویژه از طرف بهبود یافتگان کرونا هستیم و اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما بوده و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

وی افزود: کسانی که در اسفند یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده‌ و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای خون خود و ما با تهیه آنتی بادی از خون آنان، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبودی سریع کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار