مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

شبکه شاد، طرح گذر از آموزش های سنتی و دستیابی به فن آوری های نوین آموزشی

اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از وضعیت آموزش و پرورش و شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد)در زمان شیوع کرونا ویروس سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد، طرح گذر از آموزش های سنتی و دستیابی به فن آوری های نوین  آموزشی

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در گفتگو با پانا اظهار کرد: زمانی که کرونا ویروس به‌عنوان تهدیدی علیه سلامت جامعه اعلام شد و مدارس ما را به تعطیلی اجباری کشاند، معلمان با دلسوزی و جسورانه برای ترمیم شرایط معوقه تحصیلی پای در رکاب نهادند و همگام با مدافعان سلامت در راستای ایجاد آرامش روانی جامعه از طریق فضای مجازی به‌صورت گسترده همت گماشتند.

او در ادامه عنوان کرد: بی‌شک احساس حضور معلمان در کلاسهای مجازی و اقدامات درخور تحسین آنان شاید کافی و وافی نبود، ولی همچون آبی بر آتش موج آرامش روانی را به ارمغان داشت.

بنار تصریح کرد: آنچه که از این تهدید به فرصت تبدیل شد سامانه آموزش مجازی دانش آموزی (شاد)بود که امید است با رفع موانع باقیمانده و اشکالات اجرایی آن بتوان از این برنامه به عنوان یک عملکرد ارزشمند و بهینه استفاده کرد.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه‌‌ای با این شکل و محتوا در کشور جهت آموزش برای اولین بار درحال اجرا بود و صرف‌‌نظر از اشکالات اجرایی آن که قابل اصلاح است، می‌توان آن را یک طرح گذر از آموزش‌های سنتی و دستیابی به فن آوری‌های نوین آموزشی نوین دانست و به‌‌عنوان یک اجرای نسبتا مطلوب برای اهداف آموزشی نام برد.

او بیان کرد: طیف گسترده‌ای از معلمان آموزش و پرورش روزانه درگیر آموزش شدند و خوشبختانه از سوی خانواده‌ها نیز استقبال مطلوبی صورت گرفت و موجب شد حضور دانش‌آموزان در برنامه شاد با جدیت دنبال و به سرانجام موفقی برسد.

بنار تأکید کرد: هرچند تعداد محدودی از دانش‌آموزان نیز به دلایل مختلف به فضای مجازی دسترسی نداشتند اما با تدبیر متولیان تعلیم وتربیت، آموزش تعطیل نشد و پس از بازگشایی مدارس نیز، تمامی دانش‌آموزان به نوعی از راه‌های گوناگون به اهداف آموزشی لازم دسترسی پیدا کردند.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر از همت و همکاری تمامی معلمان و متولیان تعلیم و تربیت که جانانه با حضور شبانه‌روزی در فضای مجازی تا تشکیل کلاس با حداقل دانش‌آموز مشارکت داشتند، تجلیل کرد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار