افزایش ورودی ارز به سامانه نیما با حمایت از صادرات

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم، می‌گوید افزایش ورود ارز به سامانه نیما می‌تواند نوید دهنده بهبود وضعیت بازار ارز و رشد صادرات باشد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ورودی ارز به سامانه نیما با حمایت از صادرات

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به شرایط کشور در حوزه صادرات اظهار کرد: در حال حاضر در حدود ۴٠ میلیارد دلار صادرات در طول سال داریم که با افزایش حمایت‌های دولتی این رقم قابل افزایش است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به افزایش نرخ ارز موقعیت خوبی برای صادرات فراهم شده است، افزود: در شرایط فعلی نگاه به واردات به طور خودکار کم شده و از سوی دیگر صادرات رشد خوبی داشته است؛ از این رو تولید کننده داخلی باید توان رقابت را در خود افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت‌های دولتی باید نگاه به صادرات افزایش یابد، تصریح کرد: ارایه یارانه به صادرات یکی از کارهایی است که می‌تواند ورود ارز به کشور را تقویت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به گزارش بانک مرکزی مبنی بر افزایش ۴٨ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما، گفت: هر چه دولت از صادرکنندگان حمایت بیشتری کند به طور حتم میزان ورود ارز به سامانه نیما نیز بیشتر خواهد شد.

بائوج لاهوتی ادامه داد: افزایش ورود ارز به کشور در نتیجه صادرات می‌تواند در قیمت نهایی آن نیز تاثیر چشم‌گیری داشته و در نتیجه تثبیت نرخ ارز تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در دنیا برای کالاهای ایرانی بازاریابی قوی صورت بگیرد، گفت: پیدا کردن بازار مناسب برای کالاهای ایرانی یکی از ملزومات رشد اقتصادی است.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بانک مرکزی باید با برگزاری نشست‌های مستمر زمینه حل مشکلات صادرکنندگان را فراهم کرده تا به این ترتیب بر بازار ارز نیز مسلط شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار