سازمان ملی استاندارد: پراید و پژو باید از چرخه تولید خارج شوند

تهران (پانا) - پیمان پیرایش در مصاحبه‌ای با رادیو اقتصاد اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ با همکاری وزارت صمت و خودروسازان داخلی استاندارد‌های خودرویی در کشور اولویت بندی شد. در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تمامی استاندارد‌ها بطور کامل اجرایی شد و خودروسازان این استاندارد‌ها را اجرا کردند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملی استاندارد: پراید و پژو باید از چرخه تولید خارج شوند

به گزارش مهر، مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: فاز سوم اجرای استاندارد‌های خودرویی به بحث تحریم‌ها و تنگنا‌ها در زمینه تأمین قطعات برخورد کرد.

وی افزود: این موضوع به شورایعالی استاندارد منعکس شد نه اینکه اجرای استاندارد‌ها تعلیق یا اجرای آن‌ها منتفی شود بلکه به دلیل تنگنا‌های موجود مقرر شد اجرای چند استاندارد معدود موکول شود به وضعیت بازار، واردات قطعات و گزارش‌هایی که سازمان از خودروسازان بصورت مستمر می‌گیرد.

پیرایش اظهارداشت: استاندارد‌هایی که اجرا نشد در قابل ۸۵ استانداردی که اجرایی شد تعدادشان خیلی محدود است. سه استاندارد مربوط به خودرو‌های سواری و چهار استاندارد هم مربوط به خودرو‌های سنگین بود.

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پلتفرم‌های پراید و پژو بسیار قدیمی است بنابراین اجرای استاندارد‌های جدید یا بر روی آن‌ها امکان پذیر نیست یا اگر بخواهد اجرا شود نیازمند هزینه‌های سنگینی است که بطورکلی مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی افزود: سازمان استاندارد همچنان تاکید دارد بر اجرای این برنامه که از تاریخ ۳۱ خرداد سال ۹۹ تولید پژو ۴۰۵ به استثنای ۴۰۵ دو گانه سوز فقط برای ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها و از اول مرداد ماه سال ۹۹ تولید تمامی خودرو‌های پراید به استثنایی وانت با توجه به کمبودی که در کشور وجود دارد از چرخه تولید خارج شوند. این رویه به تدریج در خصوص سایر خودرو‌ها هم اعمال می‌شود.

پیرایش ادامه داد: به طور مستمر گزارش‌های خود را به شورایعالی استاندارد ارائه خواهیم کرد هر وقت این مجمع عالی تصمیم بگیرد که بخش دیگری از خودرو‌های تولید داخل باید از چرخه تولید خارج شود بطور قطع و یقین این تصمیم اجرایی و اطلاع رسانی عمومی هم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار