قالیباف رئیس مجلس شد

تهران ( پانا) - محمدباقر قالیباف با 230 رای موافق به عنوان رئیس مجلس یازدهم برگزیده شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف رئیس مجلس شد

انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنج‌شنبه برگزار شد و در نهایت محمد باقر قالیباف در رقابت با دو نامزد دیگر یعنی سیدمصطفی میرسلیم و فریدون عباسی با کسب 230 رای موافق به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

گفتنی است قالیباف از مجموع 267 رای با تعداد 230 رای به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد. از میان 267 رای اخذ شده برای انتخابات هیات رئیسه مجلس،17 رای متعلق به فریدون عباسی، 12 رای نیز متعلق به مصطفی میرسلیم بود. 8 رای نیز باطله اعلام شد.

همزمان با اعلام نامزدهای ریاست مجلس، حمیدرضا حاج بابایی از حوزه انتخابیه همدان که تا روز گذشته به عنوان یکی از رقبای قالیباف فعالیت می‌کرد انصراف داد.

در حالی که 5 نفر از نمایندگان شامل سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا منادی سفیدان، عبدالله مصری، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی و علی نیکزاد برای کسب جایگاه نواب رئیسی اعلام آمادگی کرده و اسامی خود را به هیات رئیسه سنی مجلس داده بودند اما صبح امروز در جریان انتخابات هیات رئیسه سه نفر از آن‌ها یعنی عبدالله مصری، محمدرضامیرتاج الدینی، علیرضا منادی سفیدان انصراف داده و در نهایت قاضی‌زاده هاشمی و نیکزاد به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب خواهند شد.

همچنین اسامی نامزدهای عضویت به عنوان ناظر در هیات رئیسه به شرح زیر است

1- محسن پیرهادی

2- حسین حسین زاده

3- علی رضایی

4- علیرضا سلیمی

5- محمدحسین فرهنگی

6- غلامعلی کوهساری

7- غلامرضا نوری

انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم حاشیه‌هایی هم داشت. از نادیده‌ گرفتن فاصله اجتماعی و تجمع چندنفره نمایندگان با یکدیگر و در آغوش گرفتن برخی نمایندگان نشان از بی توجهی مجلس به بیماری کرونا داشت.

پس از اعلام نتایج و انتخاب قالیباف به عنوان رئیس مجلس یازدهم او از نزدیک با برخی از نمایندگان در جایگاهشان دیدار کرد اما به سمت صندلی مسعود پزشکیان نرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار