معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد:

کتابخانه های الکترونیک در روستاهایی با بیش از جمعیت ۱۰۰۰ نفر راه اندازی می شود

اهواز (پانا) - معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اعلام کرد در خصوص کتابخانه های روستایی قرار بود روستاهای با جمعیت بیش از 1000 نفر صاحب کتابخانه شوند و با توجه به اعتباراتی که در اختیار دهیاری هاست جلسه ای توسط اداره کتابخانه ها با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شود تا اگر از لحاظ ارتباطات مخابراتی شرایط و بستری فراهم باشد، راه اندازی کتابخانه های روستایی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم بهره بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۰۷۶۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه های الکترونیک در روستاهایی با بیش از جمعیت ۱۰۰۰ نفر راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان؛ نشست انجمن کتابخانه های استان روز چهارشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست علی حسین حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری در این نشست گفت: با بروز بحران کرونا در برخی کشورها اگر در ابتدا شرایط برای فعالیت کتابخانه ها مهیا نبود، اما پس از مدتی فضاهایی برای دسترسی همه افراد به کتابخانه ها فراهم شد که تحولی از این جهت ایجاد شد و خوشبختانه در ایران نیز چنین کارهایی صورت گرفته است.

وی افزود: بیشترین فعالیت دستگاه های فرهنگی همچون ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گسترش کتاب و کتابخوانی در دوران تابستان است، اما با توجه به شرایطی که به دلیل بروز اپیدمی کرونا پیش آمده است این فعالیت ها رو به افول گذاشته است. امیدواریم با بهره گیری از فضای مجازی که هم در گذشته در برنامه داشتیم و هم در این دوران ناچار به حرکت در آن مسیر هستیم بتوانیم کتابخوانی را گسترده تر کرده و دریچه ای جدید در کنار سایر دریچه های علمی برای شهروندان ایجاد کنیم.

حسین زاده تاکید کرد: چون مشخص نیست بیماری کرونا تا چه زمانی ماندگار خواهد بود، باید عزم خود را جزم کنیم که از فضاهای جدید بیش از پیش استفاده کنیم.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: در خصوص کتابخانه های روستایی قرار بود روستاهایی با جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفر صاحب کتابخانه شوند و با توجه به اعتباراتی که در اختیار دهیاری هاست جلسه ای توسط اداره کتابخانه ها با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شود تا اگر از لحاظ ارتباطات مخابراتی شرایط و بستری فراهم باشد راه اندازی کتابخانه های روستایی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم بهره بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار