میلیون‌ها کودک در معرض تبعات بحران کرونا

تهران (پانا) - یک گروه مدافع حقوق کودکان در هلند هشدار داد که شیوع ویروس کرونا، تاثیر فاجعه‌باری بر حقوق کودکان در سراسر جهان دارد و آنها را در برابر کار اجباری و ازدواج زیر سن قانونی، آسیب پذیرتر می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۷۵۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
میلیون‌ها کودک در معرض تبعات بحران کرونا

به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین، این هشدار درحالی داده شد که زنگ خطر سازمان جهانی بهداشت نسبت به موج دوم ابتلا به کرونا در صورت لغو زودهنگام محدودیت های اعمال شده به صدا درآمده است.

گروه مدافع حقوق کودکان هلندی تاکید کرد که میلیون ها کودک به دلیل شیوع کرونا و کسری بودجه دولت ها برای تامین بودجه سلامت و آموزش کودکان، به فقر شدید مبتلا می شوند.

«مارک دولائرت» موسس و رئیس این گروه تحت عنوان «حقوق کودکان» گفت: این بحران، سال ها پیشرفت حاصل شده در سلامت و بهزیستی کودکان را به عقب بازمی گرداند، از اینرو، تمرکز قوی بر حقوق کودکان بیش از همیشه مورد نیاز است.

همچنین متوقف شدن روند واکسیناسیون کودکان، خطر مرگ و میر نوزادان را افزایش داده است، ضمن اینکه میلیون ها کودک که به وعده های غذایی متکی بودند، بدون برخورداری از منبع تغذیه ای روزانه به حال خود رها شده اند.

گروه حقوق کودکان در رتبه بندی سالانه خود از داده های سازمان ملل برای سنجش رعایت کنوانسیون حقوق کودکان این سازمان از سوی کشورها استفاده می کند. در رتبه بندی سال جاری که بیماری کرونا مورد توجه قرار داده نشد، کشورهای ایسلند، سوئیس و فنلاند در صدر این فهرست قرار گرفتند و کشورهای چاد، افغانستان و سیرالئون بدترین کشورها از نظر رعایت حقوق کودکان نامیده شدند.

این در حالی است که «مایک رایان» رئیس برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت از احتمال موج دوم شیوع کرونا در هر زمان ممکن به ویژه درصورت لغو زودهنگام محدودیت ها سخن گفته است.

با کاهش شدت محدودیت های کرونایی در اروپا، لغو وضعیت فوق العاده در ژاپن و رعایت نشدن موارد بهداشتی در آمریکا، هشدارها درمورد جدی گرفتن این بیماری تکرار شده است.

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن با هشدار درمورد احتمال شیوع سریع ویروس کرونا، از مردم این کشور خواسته است از تماس های نزدیک و حضور در اماکن شلوغ و فضاهای بسته خودداری کنند.

درحالی که شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹ در آمریکا به بیش از ۹۸ هزار نفر رسیده است، بسیاری در این کشور بدون زدن ماسک و رعایت مقررات فاصله گذاری، برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به سواحل و پارک ها هجوم بردند.

«دبورا بیرکس» هماهنگ کننده نیروی اقدام کرونای کاخ سفید نسبت به مشاهده صحنه هایی از حضور مردم این کشور در اماکن شلوغ، به شدت ابراز نگرانی کرد.

در اسپانیا کشوری که موارد ابتلا به کرونا در آن بالاست، شهرهای مادرید و بارسلونا به طور محتاطانه از قرنطینه سخت خارج شدند.

دولت اسپانیا اعلام کرد که در راستای کمک به احیای بخش گردشگری این کشور، از اول ژوئیه (۱۱ تیر) مسافران خارجی که وارد اسپانیا می شوند، نیازی به قرنطینه شدن ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار