تجربه یک هنرمند از خلق اثر «بر آستان قدس»؛ 

حسین واحد: هنر ابزار و امکان بروز درونیات و پیام های هنرمند است

تهران (پانا) - حسین واحد هنرمند نقاش و طراح که در آیین «بر آستان قدس» حوزه هنری به خلق یک تابلوی نقاشی برای پاسداشت مجاهدت‌های مردم مظلوم فلسطین پرداخت است می‌گوید هنر ابزار و امکان بروز درونیات و پیام های هنرمند است. 

کد مطلب: ۱۰۷۵۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حسین واحد: هنر ابزار و امکان بروز درونیات و پیام های هنرمند است

حسین واحد هنرمند نقاش و طراح در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با بیان این که خلق آثار هنری در آیین «بر آستان قدس» و در جوار بارگاه امام رضا(ع) حس و حال خاص و ویژه‌ای را برای هنرمندان به دنبال داشت، عنوان کرد: «این تجربه حسی را برای من به دنبال داشت که شاید در هیچ فضای دیگری نتوان تجربه کرد.»
وی افزود: «در خلوتی صحن، حس می‌کنی فقط خودت هستی در جوار اما بزرگوار؛ اینکه از میان افراد بسیار و در این شرایط توانسته‌ای به این حریم راه پیدا کنی، این حس درونی را منحصربه‌فرد می‌کند.»
واحد ایده اولیه نقاشی‌اش در آیین «بر آستان قدس» را از «معامله قرن» گرفته‌ و معتقد است این شرایط، فلسطینی‌ها را در مبارزات‌شان جدی‌تر و هدفمندتر کرده است و گویی اتفاقات جدی‌تری در حال رخ دادن است.
وی ادامه داد: «هنر وسیله‌ای است در امتداد بدن. مثل زمانی که بدن شما اراده می‌کند یک پیچ را باز کند و برای این کار از وسیله‌ای مثل پیچ‌گوشتی بهره می‌گیرد. در هنر هم آنچه در درون ما هست، به وسیله یک ابزار، امکان بروز پیدا می‌کند.»
این هنرمند در پایان خاطر نشان کرد: «این ابزار برای ما به عنوان نقاش همان رنگ و بوم است و آنچه درونمان است و حرفی را که می‌خواهیم بیان کنیم، با این ابزار ارائه می‌دهیم که به نظر من، این مسأله باعث ماندگاری می‌شود و می‌تواند طی سال‌های طولانی، اثر و نتیجه‌اش باقی بماند.»
آیین «بر آستان قدس» در روز جهانی قدس به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و سپهر سوره هنر با حضور جمعی از هنرمندان رشته های تجسمی و خلق تابلوهای نقاشی توسط آن ها در صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار