نظام تعلیم و تربیت کاری با سیاست ندارد

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد رویکرد جداسازی سیاست از نظام تعلیم و تربیت یک امر مهم و حیاتی است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نظام تعلیم و تربیت کاری با سیاست ندارد

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش الموت شرقی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

در این نشست، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین رویکرد جداسازی سیاست از نظام تعلیم و تربیت را یک امر مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: باید اخلاق مداری، رویکرد علمی و برنامه محوری مبنای تمام فعالیت ها قرار گرفته و انتخاب و انتصاب افراد تنها به جهت شایستگی و توانمندی های آنان و نه با دخالت دادن جریانات حزبی و سیاسی صورت گیرد.

این مقام مسئول چشم انداز آموزش و پرورش استان قزوین تا سال ۱۴۰۰ را سازمانی بهسازی شده، تحول محور، مشارکت‌جو، مشارکت‌پذیر و پرورش روحیه مسئولیت پذیری و کسب رتبه های برتر علمی دانست و تصریح کرد: برای موفق شدن در عرصه های مختلف آموزش نیاز به الزامات آن یعنی تعهد و دانش روز داریم.

اصغری تاکید کرد: ما موظفیم برای ادای دین به شهدا همت و تدبیر کرده و تلاش و کوشش کنیم تا اتفاقات بزرگ و قابل چشمگیری به وجود آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به آموزش مجازی در سند تحول بنیادین، ادامه داد: ما در زمان شیوع کرونا از این روش استفاده کردیم که می بایست پیشتر از این ها اجرا و عملیاتی می شد چرا که در این سند برای این موضوع برنامه ریزی شده است.

وی تقویت مهارت های فنی، انسانی، ادراکی و انتزاعی را امری مهم و حیاتی برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان هایی که در جامعه بشری ماندگار شده و همیشه مورد ستایش و تکریم قرار گرفته اند، انسان هایی بوده اند که به دلیل مهارت‌های بالای انسانی، نوع تعامل، ارتباط خوب و سازنده ای که با دیگران داشته‌اند، توانسته اند برای همیشه جاویدان بمانند.

در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان و منطقه الموت شرقی برگزار شد، حیدر محمدی الموتی رئیس آموزش و پرورش الموت شرقی ضمن عرض خیر مقدم، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در منطقه ارائه و به بیان چالش ها و مشکلات حاضر پرداخت.

در پایان تعدادی از مدیران و معاونین آموزش و پرورش منطقه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار