نوبخت وارد زاهدان شد

زاهدان(پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز سه‌شنبه وارد زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت وارد زاهدان شد

محمد باقر نوبخت در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شماری از مسوولان استانی قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری به منظور بازدید از طرح راه آهن چابهار - زاهدان وارد زاهدان شد.

او همچنین به منظور افتتاح چندین مسکن محرومین به ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز سفر خواهد کرد.

در این سفر سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) نوبخت را همراهی می‌کند.

پروژه راه آهن چابهار- زاهدان -سرخس یکی از طرح‌های مهم ملی درحال اجرا در سیستان وبلوچستان است که تکمیل و راه‌اندازی آن تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشور‌های مختلف و توسعه و پیشرفت استان‌های جنوب شرق کشور ایجاد می‌کند.

خط ریلی چابهار - سرخس به صورت یک خطه و برای جابجایی کالا و مسافر در حال ساخت است.

این خط ریلی ۹۰ درصد برای جابجایی کالا و حدود ۱۰ درصد برای مسافر پیش بینی شده است.

مسیر اصلی این خط ریلی از چابهار به زاهدان به طول ٦١٠ کیلومتر سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد، اما از سال ۱۳۹۲ به طور جدی درحال اجراست.

این خط ریلی از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار آغاز و با عبور از شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل شده و پس از آن برای ارتباط با کشور‌های آسیای میانه به سرخس متصل می‌شود.

از اهداف اصلی این خط ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر تجاری، ترانزیتی، اقتصادی و گردشگری چابهار به شبکه ریلی کشور و کشور‌های آسیای میانه، کمک به توسعه سواحل مکران، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و اتصال کشور‌های آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد است.

راه آهن چابهار- زاهدان- میلک - سرخس به عنوان اصلی‌ترین اولویت زیرساختی شرق کشور علاوه‌بر کسب منافع ملی حاصل از درآمد‌های ترانزیتی، تاثیر مستقیمی بر اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی این نقطه از ایران اسلامی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار