کتاب تاریخچه سینمای هرمزگان منتشر شد

تهران (پانا) - جلد اول کتاب «تاریخچه سینمای هرمزگان» توسط ایمان رضایی و احسان رضایی به‌عنوان گردآورنده و مؤلف منتشر شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب تاریخچه سینمای هرمزگان منتشر شد

احسان رضایی در این خصوص افزود: جلد اول کتاب تاریخچه سینمای هرمزگان در ۳۸۰ صفحه و ۱۷ فصل گردآوری و تألیف شده است.

وی ادامه داد: در این کتاب به پایه‌گذاران سینما در هرمزگان، سینمای آزاد، فعالیت‌های سینماگران هرمزگانی، سالن‌های سینما و رویدادهای مهم سینمای هرمزگان، جشنواره‌ها و موارد متنوع دیگر پیرامون هنر سینما در هرمزگان از آغاز تا سال ۱۳۹۲ پرداخته‌شده و توسط نشر رسول منتشرشده است.

رضایی دلیل تأخیر به وجود آمده در انتشار کتاب را نبود بودجه کافی برای چاپ دانست و عنوان کرد: این کتاب از سال ۱۳۸۷ آماده چاپ بود که به دلیل عدم‌ حمایت‌های مالی چاپ آن میسر نشد و با هزینه شخصی آن را منتشر کرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به اینکه کتاب "تاریخچه سینمای هرمزگان" را به سید محمد عقیلی فیلم‌ساز و پایه‌گذار هنر سینما در هرمزگان تقدیم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی‌های پنج استاد واقع در خیابان دانشگاه، کتاب‌فروشی سرو واقع در چهارراه داماهی، کتاب‌فروشی سروش واقع در چهار سازمان و کتاب‌فروشی اندیشه واقع در شهر نمایش پاساژ شهر نمایش تهیه کنند.

دیگر مؤلف این کتاب در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هدف از انتشار کتاب ثبت تلاش‌های سینماگران هرمزگان در روشن نگاه‌داشتن چراغ هنر سینما در استان و همچنین آشنایی نسل‌های بعدی با این فعالیت‌هاست.

ایمان رضایی با اشاره به اینکه برنامه بعدی‌مان تکمیل جلد دوم کتاب تاریخچه سینمای هرمزگان به روش تحلیلی است، ادامه داد: در جلد اول بیشتر محور اصلی گردآوری اطلاعات و رویدادهای مهم پیرامون این هنر در استان هرمزگان بود اما در جلد دوم سعی می‌کنیم مفصل‌تر به نسل جدید فیلم‌سازان همراه با نگاهی تحلیلی از محتوا و فرم آثار آن‌ها بپردازیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم این کتاب مورد استقبال علاقه‌مندان به سینمای هرمزگان قرار گیرد و منبعی برای آثار مکتوب بعدی باشد.

احسان رضایی دارای مدرک کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر و ایمان رضایی داری مدرک کارشناسی مدیریت فرهنگی است و فعالیت خود را در سینما را از سال ۸۰ با عضویت در انجمن سینمای جوان بندرعباس آغاز کردند و تاکنون هفت فیلم کوتاه مستند و تجربی را در کارنامه خود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کشند قرمز، دست، د هند آو گاد، کایزن گامبا ۳۰۰، گوج گنو و جنگ در همسایگی اشاره کرد.

برادران رضایی دو سال پیاپی جایزه بهترین فیلم را از جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان دریافت کردند و حضور در جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایران و جشنواره فیلم‌های ایرانی در کانادا را در کارنامه دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار