رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون:

امتحانات وظیفه مهم مدارس است

بردخون(پانا)_ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت امتحانات وظیفه مهم مدارس منطقه است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات وظیفه مهم مدارس است

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، ظهیر محمودی در نشست ستاد امتحانات منطقه بردخون اظهار کرد: امتحانات پایانی در مدارس بخش مهمی از نظام تعلیم و تربیت و دوره نتیجه بخشی عملکرد یک ساله دانش آموزان است تا به فعالیت ها و چگونگی کار خود واقف شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون افزود: امتحانات وظیفه مهم و حساس مدارس منطقه است که به طور معمول تلاش می شود به صورت برنامه ریزی شده و استاندارد از آموخته های دانش آموزان سنجش شود.

وی اضافه کرد: امتحانات یکی از کارهایی بوده که مدارس برای برگزاری آن برنامه ریزی می کرده اند و از مدت ها پیش برای اجرای آن مقدمه چینی و همفکری می نموده اند تا به بهترین شکل ممکن عملی شود.

محمودی ادامه داد: امتحان بر شیوه‏ یادگیری دانش‏آموزان و رغبت آنان به یادگیری تأثیر می‏گذارد و موجب رقابت بین آنان می شود و این موضوع باعث توجه بیشتر به درس و مطالعه خواهد شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون ابراز داشت: روزهای امنحانات مهم ترین دوره برای دانش آموزان است زیرا در این زمان است که دانش آموز نتیجه یادگیری خود را در دروس نشان می دهد و حاصل زحمات چند ماهه یا یک ساله خود را دریافت می کند.

وی تصریح کرد: امسال شرایط خاصی بر جامعه و مدارس حاکم است چراکه مدارس چندماه تعطیل شدند و کلاس های درس دایر نبود و آموزش ها به صورت مجازی و غیرحضوری صورت گرفت، برای همین برنامه ریزی ها متفاوت از گذشته است.

محمودی گفت: مدارس باید با برنامه آموزش و پرورش منطبق باشند اما در دستورالعمل آموزش و پرورش به مدارس عنوان شده که برای پایان سال تحصیلی مدارس باید شواهد و مستندات دقیقی از یادگیری کامل دانش آموزان ارائه کنند تا مجوزی برای ارتقاء دانش آموز به پایه بالاتر باشد.

کارشناس سنجش اداره نیز پیرامون نحوه اجرای امتحانات در مدارس گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، امتحانات دوره ابتدایی توسط آموزگاران به صورت غیرحضوری ارزیابی و اجرا می شود.

حسین واعظ افزود: امتحانات پایه های هفتم و هشتم با نظر شورای مدرسه به صورت غیرحضوری ارزشیابی می شود و پایه نهم نیز به صورت حضوری و غیرهماهنگ اجرایی می شود و پایه های دهم و یازدهم نیز به صورت غیرحضوری مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: امتحانات داخلی کلاس های دوازدهم با برنامه ریزی مدارس به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و دروس مهارتی کاردانش نیز به صورت حضوری و دروس و پایه های دیگر به صورت غیرحضوری خواهد بود.

واعظ ادامه داد: امتحانات نهایی کلاس دوازدهم در دو حوزه و طبق برنامه وزارتی در دو گروه انسانی و ریاضی تجربی به صورت جدا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار