سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد:

بررسی ۱۳۰۰ گزارش کارشناسی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره دهم

تهران (پانا) - سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس از بررسی ۱۳۰۰ گزارش کارشناسی و ۶۵ طرح پژوهشی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره دهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی ۱۳۰۰ گزارش کارشناسی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره دهم

به گزارش خانه ملت، محمد قاسمی سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمانه دکتر لاریجانی با کارکنان مجلس گفت: این مرکز در طول ربع قرنی که از تأسیس آن می‌گذرد، مجموعه روسای مجلس و روسای مرکز مختلفی را به خود دیده است اما در دوران مجلس دهم بود که توانست به جایگاه واقعی خود دست یابد که عمده این موضوع به شخصیت دکتر لاریجانی برمی‌گردد. ایشان بیش از هر رئیس مجلسی بر روی گزارش‌های مرکز پژوهش های مجلس وقت می‌گذاشتند و تمامی گزارش‌های مهم را می خواندند و به جاهای مختلف ارجاع می دادند.

وی ادامه داد: اگر امروز مرکز پژوهش‌های مجلس به جایی رسیده است که نه تنها درباره تصمیمات مجلس بلکه درباره موضوعات مهم کشور اظهار نظر می کند و اثر می‌گذارد به این دلیل است که با صدای رسا، بدون لکنت و با زبان کارشناسی صحبت می‌کند. بخش مهمی از این عملکرد به خاطر اعتماد به نفسی است که دکتر لاریجانی به وجه کارشناسی این مرکز داده است.

سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقای دکتر لاریجانی نه تنها به مرکز پژوهش ها بلکه به نظرات کارشناسی جامعه دانشگاهی و کارشناسان و نهادهای پژوهشی دیگر نیز اهتمام ویژه داشتند. حقیقتا آنچه می تواند مجلس را از یک ساختمان و نمایندگان مردم، به یک نهاد موثر تبدیل کند معاونت های تخصصی مجلس، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات است. اگر از این مجموعه ها خوب استفاده شود، مجلس شورای اسلامی می تواند صلاحیت های خود در قانون اساسی را با قوت و قدرت تأمین کند.

قاسمی با تقدیر از خدمات دکتر لاریجانی در 3 دوره ریاست بر مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طول مجلس دهم آقای دکتر جلالی زحمات زیادی کشیدند و با چهارچوبی که تعیین شده بود توانست مرکز پژوهش‌ها را از یک سازمان درون‌گرا به یک مرکز ملی تبدیل کند.

وی در تشریح عملکرد مرکز پژوهش‌ها در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش ها در این دوره بیش از 1300 گزارش کارشناسی درباره طرح ها و لوایح، 1400 گزارش کارشناسی درباره موضوعات مهم ، 2400 مورد پاسخ به سوال های نمایندگان محترم و درخواست کمیسیون‌ها تهیه و منتشر کرد و 65 طرح پژوهشی انجام داد.

سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مرکز پژوهش‌ها نسبت به 25 سال گذشته به لحاظ حضور نیروهای انسانی زبده و ارزشمند و توانا در بهترین موقعیت قرار دارد و در شش ماه گذشته به دلیل اتفاقات گوناگون از جمله وقایع مربوط به بنزین، شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، مسائل مربوط به سقوط هواپیمای اکراینی،لایحه بودجه سال 1399 و شیوع کرونا، با تمام توان وظایف خود را انجام داد و توانست در تمامی زمینه‌ها اظهارنظر کند. برای مثال در بحث شیوع کرونا بیش از 45 گزارش به مجلس ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار