برگزاری مسابقه آنلاین چله چارانه در نیشابور

نیشابور(پانا)- برای سومین سال متوالی هم زمان با بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری، مسابقه آنلاین چله چارانه در سالروز بزرگداشت این حکیم فرزانه به صورت آنلاین و در فضای مجازی برگزار شد‌.

کد مطلب: ۱۰۷۵۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه آنلاین چله چارانه در نیشابور

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش نیشابور، کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی نیشابور، هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی ببشتر دانش آموزان با رباعیات خیام عنوان کرد.

مهدیه خیرآبادی بیان کرد: این مسابقه طی دو سال گذشته در محل آرامگاه خیام برگزار می‌شد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با تصمیم داوران به صورت آنلاین برگزار شد که شرکت کنندگان طی سه دقیقه، یکی از رباعیات خیام را خوانش کردند.

او گفت: در این مسابقه 120 دانش آموزان برگزیده از طرف مدرسه به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند که در این مرحله به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مقام مسئول افزود: همزمان با بزرگداشت روز ملی خیام؛ سه جشنواره فرهنگی-هنری با عنوان چله چارانه، جابربن حیان و شاهنامه خوانی برگزار شد.

این کارشناس تکنولوژی گروههای آموزشی آموزش و پرورش نیشابور گفت: برندگان این مسابقه به دو شیوه انتخاب می‌شوند که در گام اول مخاطبین به اثرهای مورد علاقه خود رأی می‌دهند، سپس صاحب نظران اثر متخب را تایید می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار