پرداخت افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان در اردیبهشت ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

به گزارش کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در خصوص افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان گفت: این افزایش براساس بخشنامه سازمان برنامه وبودجه از اول اردیبهشت اجرا می‌شود و بر روی مستمری اردیبهشت ماه مددجویان این ۱۵ درصد عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه طرح اکرام یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، افزود: طرح اکرام سادات به معنی کمک به ایتام با رعایت حرمت آنهاست. در سال ۹۸، ۷۱۰ هزار و ۲۶۵ حامی فعال در کشور داشتیم که از بین ۳۱۸ هزار مشمول طرح ایتام کمک به ۲۹۴ هزار نفر را متقبل شدند. در مجموع نیز ۹۱۱ میلیارد تومان برای کمک به این ایتام جمع آوری و صرف شده است.

بختیاری با بیان اینکه این رقم در مقایسه با سال ۹۷ رشد قابل توجهی داشته است، اظهارکرد: در سال ۹۸ با وجود تمام مشکلات، در رابطه با کمک به نیازمندان و ایتام کمک‌های مردمی ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اقدام بنیاد مستضعفان برای کمک به ایتام نیز تصریح کرد: در شب ضربت خوردن امام علی (ع) بنیاد مستعضفان برای هر یتیم۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفت که کمیته امداد به حساب آنها واریز کرد.

رئیس کمیته امداد در خصوص ستاد اطعام مهدوی نیز توضیح داد: در سالهای گذشته براساس راهنمایی مقام معظم رهبری، اطعام ساده در مساجد برگزار می‌شد، اما در سال جاری به دلیل کرونا و ضرورت رعایت پرتکل‌های بهداشتی در مصلاها نماز جماعت برگزار نمی‌شد. به همین دلیل برنامه ریزی کردیم تا ۳۱۳ مرکز اطعام مهدوی را راه اندازی کنیم که با حضور کارشناسان علوم پزشکی فعالیت می‌کردند.

بختیاری با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۳ آشپزخانه در ماه ضیافت رمضان به ۱۷۴۶ آشپزخانه رسید، گفت: تعداد افراد و نیروهای جهادی که رایگان در این مراکز کار کردند ۹۵ هزار نفر بود و بیش از ۹ میلیون و ۵۱۴ هزار غذای گرم برای افطاری تهیه شد.

وی با بیان اینکه رقم ریالی این اطعام ۱۳۶ میلیارد تومان و کاملا از محل کمک‌های مردمی بوده است، افزود: علاوه بر این، کمک‌های جمع آوری شده نقدی از طریق اپراتورها نیز به ۱۵ میلیارد تومان می‌رسد. همچنین ۱۲۰۰ هزار بسته به ارزش ۱۹۰ هزار تومان در مناطقی که دسترسی برای توزیع غذای گرم نداشتیم توزیع شد. به این ترتیب ۲۲۸ میلیارد تومان در مجموع صرف نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص پرداخت فطریه به مددجویان امداد نیز گفت: سال‌های گذشته در مصلاها نماز عید فطر برگزار می‌شد اما امسال در جاهایی که وضعیت مناطق سفید نیست نماز برگزار نمی‌شود. با این حال روزه‌داران می‌توانند فطریه عام، سادات، کفاره عمد و غیر عمد خود را از طریق # ۵*۸۸۷۷* تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷ یا مراجعه به سایت امداد پرداخت کنند.

بختیاری در خصوص طرح‌های اشتغال زایی امداد نیز توضیح داد: در سال ۹۸ به جای ۷۰ هزار شغل براساس برنامه، ۱۷۵ هزار شغل با تسهیلات ۴۷۱۰ میلیارد تومان اجرایی شد و امسال نیز برنامه داریم ۲۰۰ هزار اشتغال تولید کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار