حماسه فتح خرمشهر؛ مهم ترین دستاورد مقاومت

بیرجند(پانا)- یک پیشکسوت فرهنگی و جانباز دفاع مقدس عنوان کرد حماسه فتح خرمشهر نتیجه مقاومت و اهدای خون هزاران شهیدی بود که در راه اسلام؛ ایران و انقلاب فدا شدند.

کد مطلب: ۱۰۷۵۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حماسه فتح خرمشهر؛ مهم ترین دستاورد مقاومت

عباس لامعی صبح امروز در آیین نکوداشت حماسه فتح خرمشهر که در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: فتح خرمشهر نتیجه رویکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابی و جهادی امام و جوانان مومن، ولایی و پیرو خط امام راحل(ره) بود.

او ادامه داد: امسال نخستین سالی است که در این روز فرخنده که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در میان مردم ایران و ملت‌های مقاومت منطقه نیست.

این پیشکسوت فرهنگی و جانباز دوران 8 سال دفاع مقدس؛ با بیان این مطلب که سالروز فتح خرمشهر با خاطرات و تاریخ مردم شهید پرور ایران گره خورده است، تصریح کرد: خرمشهر یا همان خونین شهر پس از ۵۷۵ روز اشغال، در ۲۵ روز نبرد سخت در ۱۱ صبح سوم خرداد سال ۶۱ در عملیات پیروزمند بیت المقدس آزاد شد و فریاد شادی همه میهن اسلامی را فرا گرفت.

لامعی با اشاره به نقش سپهبد شهید قاسم سلیمانی در امنیت ایران و منطقه، خاطرنشان کرد: آن روزهای سخت و غرورآفرین تمام شد؛ اما هنوز سربلند از دفاعی بزرگ و محکم هستیم که به دست رزمندگانی مانند حاج قاسم و یارانش رقم خورد.

این زمنده دوران دفاع مقدس افزود: فتح خرمشهر برای تاریخ ایران بیش از آنکه فتح یک سرزمین باشد؛ نماد و ارزشی از یک سلسله خواستن‌ها و شهادت‌ها و استقامت‌ها است. سوم خرداد روز آزادسازی شهری است که در جنگ اراده‌ها، اراده دشمن زمین‌گیر می‌شود و این پیام به دشمن داده می‌شود که وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار