«مقاومت» فصل مشترک حماسه آزادی قدس و فتح خرمشهر

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد روز جهانی قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر، مناسبت‌هایی دربرگیرنده پیام نورانی مقاومت تا نیل به پیروزی نهایی بر دشمنان هستند از این رو می توان گفت «مقاومت» فصل مشترک حماسه آزادی قدس و فتح خرمشهر است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
«مقاومت» فصل مشترک حماسه آزادی قدس و فتح خرمشهر

محمد علی واقعی؛ صبح امروز در آیین نکوداشت حماسه فتح خرمشهر که در اداره کل آموزش و پرورش و با حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، تصریح کرد: خون به نا حق ریخته شده سردار مظلوم و شهید قدس، حاج قاسم سلیمانی تمام ملل آزاده جهان را با جبهه مقاومت همدل و متحد کرده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در چند ماه اخیر؛ آنچه به روحیه جبهه مقاومت قوت و قدرت مضاعف بخشیده، خون پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار ابومهدی المهندس بود که رسوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی حامی گروهک‌های تروریستی داعش و مظلومیت این سردار بزرگ مبارزه با تروریستم را بر همگان عیان ساخت و اجماع جهانی را در محکومیت این اقدام ننگین استکباری برانگیخت و اثبات کرد جبهه مقاومت، با وجود این اقدامات ددمنشانه، تا رسیدن به احدی الحسنیین که در پیروزی یا شهادت معنا می‌شود، هیچگاه دست از مقاومت برنخواهد داشت.

او با بیان این که عنصر مقاومت، واژه مشترکی در فرهنگ مبارزه ملت‌های مظلوم با مظاهر ظلم و ستم است، اظهار کرد: مقاوت در برابر زیاده خواهی دشمنان و نظام سلطه در ایران اسلامی دستاورد‌های درخشانی داشته است که چکیده آن حماسه فتح خرمشهر بود که به زیبایی جلوه گری کرد و فتح الفتوح بزرگ را رقم زد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به عملیات‌های بزرگ ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و سرانجام بیت‌المقدس که همگی ظرف کمتر از ۹ ماه انجام شد؛ اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر از چنگال حزب بعث، در عملیات بزرگ بیت المقدس صورت گرفت و ضربات مهلکی را بر پیکره ارتش بعث وارد کرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که فتح خرمشهر برای رسانه‌های بیگانه و استکباری بهت آور، شوکه کننده و غیرقابل هضم بود؛ ابراز کرد: در واقع حماسه فتح خرمشهر معجزه مقاومت مردم و نیرو‌های مسلح و حضور فرماندهان رشید و البته ایثارگری شهدا و رزمندگان اسلام تحت رهبری های ولی فقیه زمان بود که این دستاورد‌های خیره کننده را نصیب ملت بزرگ ایران کرد.

واقعی، با بیان این که مقاومت در خرمشهر در روزهای نخستین جنگ، مبنا و الگویی برای دفاع مقدس بود؛ یاد آور شد: امروز فرهنگ عاشورایی مقاومت، الگویی راهگشا برای تمامی مردمان آزاده دنیا و به ویژه آزادسازی قدس شریف است.

او، از آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی یاد کرد و ادامه داد: در حماسه فتح خرمشهر دشمنانی که با تمام توان برای نابودی جمهوری اسلامی بسیج شده بودند، با مقاومت ملت شکست سنگینی متحمل شده و طومار بیدادشان در هم شکسته شد.

مدیر کل آموزش و پررش خراسان جنوبی، با اشاره به توطئه های مختلف دشمن در عرصه های سیاسی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و فناوری پس از دفاع نقدس و آخرین آن شهادت مظلومانه سید الشهدای جبهه ی مقاوت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: ملت قهرمان ایران با مقاومت جانانه و حضور به موقع در عرصه های مختلف به دشمنان نظام و انقلاب فهمانده است که سر سوزنی از آرمان های مقدس اسلام و انقلاب در لوای ولایت فقیه فاصله نگرفته و ذره‌ای از خاک کشورش را به دشمن نخواهد داد چراکه این ملت با ملت‌های گذشته، متفاوت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار