شیب ملایم نزولی کرونا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد در حال حاضر کرونا در استان اردبیل با روند شیب ملایم همراه است و علت افزایش تعداد مبتلایان شناسایی شده به‌دلیل بالا بردن ظرفیت آزمایشگاه ویروس شناسی استان است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شیب ملایم نزولی کرونا در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ محمدرضا رضایی؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر شاهد روند شیب ملایم نزولی کرونا در استان اردبیل هستیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده که دلیل بالا رفتن تعداد مبتلایان، افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس شناسی استان است.

او افزود: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان اردبیل به‌علت افزایش و رسیدن به پیک ظرفیت آزمایشگاه ویروس شناسی استان بوده که در ۲۴ ساعت اخیر ۲۷۴ آزمایش ویروس شناسی کرونا انجام شده و از این تعداد ۱۲۷ مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که عمده بیماران شناسایی شده سرپایی بوده و در بیمارستان‌ها بستری نشدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۰ بیمار در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۹ بیمار با وضعیت وخیم و بحرانی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری بوده و روزانه ۲۰ بیمار بهبود یافته ترخیص و ۲۰ بیمار دیگر در بخش ویژه کرونا بستری می‌شوند.

رضایی بنا اظهارکرد: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه دو بیمار مبتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند که در طول هفته‌های گذشته روند بیماران جانباخته کرونا در استان اردبیل؛ به‌دلیل کاهش بیماران بستری در بیمارستان‌ها و روش‌های درمانی مورد استفاده، تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا کاهش محسوسی یافته است.

او ادامه داد: روزانه ۳۵۰ الی ۴۰۰ سی تی اسکن از بیماران مشکوک به کرونا در استان اردبیل انجام می‌شود که تعدادی از این موارد مثبت بوده و میزان سی تی اسکن در حال حاضر به نسبت روزهای اوج کرونا کاهش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در استان اردبیل همانند اقصی نقاط کشور، دو روش درمانی پلاسمادرمانی و یک روش دیگر مبنی بر تصفیه خون بیمار مبتلا به کرونا انجام می‌شود که خوشبختانه هر دو روش درمانی به خوبی و با نتایج مثبت در حال پیگیری است.

رضایی بنا بیان کرد: پس از گذشت مدت‌ کوتاهی مشخص شد داروهایی که برای درمان کرونا با جنجال فراوان مطرح می‌شدند، تأثیر بسیار کم و ناچیزی دارد و در حال حاضر تمرکز حداقلی بر روی دارو‌های این‌چنینی داریم.

او ادامه داد: از زمان آغاز شیوع کرونا در استان اردبیل، ۲ هزار و ۵۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان براساس نتایج آزمایشگاه ویروس شناسی شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۶ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی کامل از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر فقط بخش ترومای بیمارستان امام خمینی(ره) در اردبیل درگیر کرونا بوده و طی چند هفته گذشته بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل با ترخیص آخرین بیمار بهبود یافته؛ سفید شده و هفته گذشته بیمارستان امام رضا(ع) هم در وضعیت سفید قرار گرفت و این دو بیمارستان بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا پذیرش نمی‌کنند.

رضایی بنا اظهار کرد: از عموم مردم کشور تقاضا داریم به استان اردبیل به هیچ عنوان سفر نکنند و مردم استان هم از سفر به شهرستان‌ها و دیگر استان‌ها پرهیز کنند.

او افزود: از عموم هم استانی‌ها تقاضا داریم در روز عید فطر از رفت و آمد جهت تبریک عید پرهیز کرده و اقدام به مسافرت نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با فاصله‌گذاری اجتماعی به خصوص در ادارات، بانک‌ها و دیگر مکان‌های عمومی و رعایت کلیه موازین بهداشتی می توان شاهد سیر نزولی و عدم بازگشت به پیک کرونا در استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار