ازسفرهای غیر ضروری در عید فطر به گیلان اجتناب کنید

رشت (پانا) - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلالن گفت ازسفرهای غیر ضروری اجتناب کنید

کد مطلب: ۱۰۷۵۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ازسفرهای غیر ضروری در عید فطر به گیلان اجتناب کنید

به گزارش ایرنا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: وضعیت فعلی کرونا دراستان مانند یک ماه و نیم پیش است و بجز رضوانشهر که وضعیتش سفید است بقیه شهرها بین وضعیت زرد و قرمز در تغییر است.

آبتین حیدرزاده عنوان کرد: تقاضا می کنیم مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت سفر و اسکان، افراد یک خانواده در یک اتاق مکان اقامتی اسکان یابند و از مواجهه با افراد مختلف و بیماران پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: همچنان امکان انتقال بیماری در سطح استان وجود دارد و در پایش های روزانه با افراد مثبت به کرونا مواجه هستیم.

حیدرزاده افزود: تقاضا می کنیم اگر کسی نشانی از علائم کرونا در خود احساس کرد حتما به مراکز بهداشتی، درمانی مرجع مراجعه کند یا در سامانه سلامت ثبت نام کرده و علائم و نشانه ها را اعلام کند که غربالگری شوند و اگر لازم شد همان سامانه آنان را به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی ارجاع می دهد.

پروتکل بهداشتی در اولویت است

مدیر عامل جامعه هتلداران گیلان هم گفت: در این برهه از بازگشایی تاسیسات اقامتی با دو پروتکل مهمانداری و بهداشتی که به نوعی در تناقض با یکدیگر هستند مواجهیم اما ما به نفع پروتکل بهداشتی، خودمان را آماده کرده ایم.
جواد عباسی افزود: پروتکل های مهمانداری می گوید تشریفات و خدمات نامحدود اما پروتکل های بهداشتی به خدمات محدود و نگاه سختگیرانه توصیه می کنند که ما در این برهه از زمان پروتکل بهداشتی برایمان حائز اهمیت است.


حفظ سلامتی گردشگران در اولویت است
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان هم اعلام کرد: تاسیسات اقامتی استان پس از گذران چندین ماه تعطیلات کرونایی، پذیرای گردشگران شده اند و دستورالعملی ویژه به آنان ابلاغ شده است.
حمیدرضا آذرپور نیز با تاکید بر اینکه حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است، افزود: باتوجه به در پیش بودن عید سعید فطر و افزایش حجم سفرها، پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات اقامتی و گردشگری با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و مدیریت هوشمند این سفرها انجام شده‌ است.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ۱۱ بندی تاسیسات گردشگری گفت: در این دستورالعمل بر لزوم آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و رعایت دستورالعمل سفرهای هوشمند و پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بخشنامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا تاکید شده است.
آذرپور اظهار کرد: حفظ سلامتی گردشگران از اولویت های اصلی است و رعایت و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا ضروری است.
وی ادامه داد: بر همین اساس نظارت، بازدیدهای میدانی و کنترل مرتب بیش از همیشه مورد اهتمام است.
وی اضافه کرد: واحدهای پذیرایی گردشگری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند پس از ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار