با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران صورت گرفت:

جلسه مجازی همکاران سازمان دانش‌آموزی شهرستانهای استان تهران و مناطق 21 گانه

تهران(پانا)- با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اولین جلسه رئیس و کارشناسان سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با همکاران این سازمان در مناطق بیست و یک گانه استان در سال 99 به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مجازی همکاران سازمان دانش‌آموزی شهرستانهای استان تهران و مناطق 21 گانه

در ابتدای جلسه سیدمجتبی هاشمی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با اشاره به شرایط ویژه‌ای که به‌علت شیوع ویروس کرونا در دنیا حاکم شده گفت: در این مدت در حوزه ارتباطات مجازی با تلاش و تبدیل تهدید به فرصت پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم و فرصت تازه‌ای برای ایده‌پردازی و نگاه جدید به حل مسائل را تجربه کردیم.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت به‌روز شدن و نو شدن روش‌های ارتباطی با دانش‌آموزان ادامه داد: دانش‌آموزان وجه اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند که گاهی فراموش می‌کنیم برای آنها باید برنامه‌ریزی کنیم و از پتانسیل آن‌ها استفاده کنیم.

هاشمی حل مسائل و حرکت بر اساس اولویت‌ها را لازمه پیشرفت در هر حیطه‌ای دانست و اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌ها اثرگذاری بیشتری دارند و باید به‌عنوان اولویت کاری ما تعیین شوند و از آن‌جا که هیچ فعالیتی در حوزه معاونت پرورشی حذف نشده با توجه به این‌که روش اجرا متفاوت شده باید برای تابستان با قوت بیشتری در حوزه سازمان دانش‌آموزی برنامه‌ریزی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران تولید محتوای مناسب برای استفاده دانش‌آموزان در فضای مجازی را مهمترین دغدغه این روزهای آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: به کمک ذهن‌های پویا و خلاق برای رفع مشکلات موجود در شبکه شاد و بارگذاری محتوای مناسب و ارزشمند نیازمندیم و با توجه به مختصات فضای مجازی که براساس ذائقه‌سنجی هست سعی کنیم محتوایی جذاب و مبتنی بر بوم و آموزه‌های کشور خود تهیه کنیم و با نزدیک کردن نگاه خود به نگاه دانش‌آموز به توانمندی افراد پیراون خود اعتماد کنیم.

در ادامه جلسه ابوالحسن قلیزاده رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز در سخنانی ضمن تبریک ایام پیش رو (روز قدس، حماسه آزادسازی خرمشهر و عید سعید فطر) و تشکر از همکاری مناطق به جهت تلاش در تولید محتوای آموزشی مرتبط با فعالیت‌های سازمان برای فضای مجازی گفت: پس از دریافت شیوه نامه تولید محتوا از طریق فضای مجازی و طی جلساتی که داشتیم همکاری خوبی برای رسیدن به این منظور در سطح استان آغاز شده‌ و با راه‌اندازی استودیوی ضبط ویدئو در سازمان از زمان آغاز به‌کار کانال سازمان دانش‌آموزی در شبکه شاد از روز هجدهم اردیبهشت ماه تاکنون بیش از هفت ویدئو از این محتواها در این شبکه بارگزاری شده است.

او با اشاره به اهمیت ساماندهی نیروی انسانی برای سال آتی گفت: تلاش ما بر این است که این امر بدون تعلل و با نهایت همکاری همه حوزه‌های آموزش و پرورش قبل از آغاز سال تحصیلی صورت بگیرد.

قلیزاده به راه‌اندازی کانال فعالیت‌های پرورشی استان با عنوان ترنم مهر در چند اپلیکیشن داخلی بیان کرد: همکاران می‌توانند فعالیت‌ها و بخشنامه‌های پرورشی استان را از این طریق دریافت کرده و در جریان امور قرار بگیرند.

در ادامه مسئولین سازمان دانش‌آموزی برخی از مناطق بیست و یک گانه به پرسش و پاسخ پرداخته و درباره مسائل مختلف این سازمان از جمله تشکیلات، خبرگزاری پانا، بوفه‌ها و امور مالی سازمان صحبت کردند.

خبرنگار: نغمه مختاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار