نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

حمایت از قدس و مردم مظلوم فلسطین واجب شرعی است

رشت(پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به نزدیکی نابودی و اضمحلال رژیم صهیونیستی، گفت حمایت از قدس و مردم مظلوم فلسطین واجب شرعی است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از قدس و مردم مظلوم فلسطین واجب شرعی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در سخنان پیام جمعه رشت، ضمن گرامیداشت روز قدس و عید سعید فطر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی، تقوا و پاکی نفس است و در این ایام انسان‌ها باید با توجه به اخلاقیات، رفتار و سکنات خود را با موازین شرعی و دینی هماهنگ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضرورت داشتن حُسن خلق در عین باهوش بودن یک مومن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: انسان با ایمان همواره خوش اخلاق و بانشاط است و در رابطه با دیگران از سخنان نیکو استفاده می‌کند اما این خوش اخلاقی نباید به‌معنای ساده‌لوحی تعبیر شود زیرا مومن باید زیرک، باهوش و سیاس باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد و سالروز عملیات فتح خرمشهر تصریح کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد همچنین رهبر کبیر انقلاب با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز قدس به مسلمانان یادآوری کردند که باید به وظیفه انسانی و دینی خود در قبال این ملت مظلوم عمل کرده و حساس باشند.

وی اضمحلال و نابودی تدریجی رژیم‌صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دولت‌های عربی منطقه که با این جنایتکاران همکاری می‌کنند به اهداف شوم خود دست پیدا نمی‌کنند، افزود: رژیم صهیونیستی روزبه‌روز به زمان سقوط و نابودی خود نزدیک‌تر می‌شود و در این بین ملت ایران با لبیک‌گویی به فرمان امام(ره) در راه آزادی قدس گام برداشتند.

آیت‌الله فلاحتی بر ضرورت حفظ آمادگی و هوشیاری ملت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد و ابراز کرد: حمایت مسلمانان جهان از مسئله قدس و مظلومیت مردم فلسطین واجب کفایی بوده و همه ملت مسلمان وظیفه دارند که در برابر ستمکاران صهیونیستی بایستند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار بزرگ سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: این سرباز پرافتخار و پرآوازه جبهه مقاومت و اسلام با فداکاری‌های خود مقاومت منطقه را وارد عرصه جدیدی کرد و هم‌اکنون جنگ ترکیبی در برابر دشمنان به‌وجود آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به پایان کار مجلس دهم و با گله‌مندی از مسئولانی که نتوانستند به منویات رهبر معظم انقلاب درباره کنترل نقدینگی و قیمت‌ها در کشور عمل کنند، گفت: یکی از آسیب‌های جدی به‌وجود آمده در جامعه در دوران پسا کرونا افزایش بی‌رویه و غیرقابل تحمل قیمت کالاها و اجناس مختلف است.

امام جمعه رشت با اشاره به ایجاد وقفه طولانی در برگزار نشدن نماز جمعه در سراسر کشور عنوان کرد: اگرچه دولت و سایر مسئولان برای کنترل اوضاع تلاش کرده‌اند و شرایط فعلی را به ثبات نسبی رساندند اما باید در این‌باره حتماً پاسخگو باشند زیرا مردم از مسئولان تحقق وعده‌های آنها را انتظار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار