حسن ملکی در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با شورای معاونان و مدیران آموزش‌وپرورش مطرح کرد؛

تحت تأثیرقرار داشتن سایر بخش‌های نظام تعلیم و تربیت از تولیدات سازمان پژوهش

تهران (پانا) - در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با شورای معاونان و مدیران وزارت آموزش‌وپرورش، فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش‌وپرورش از سوی اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش تشریح شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تحت تأثیرقرار داشتن سایر بخش‌های نظام تعلیم و تربیت از تولیدات سازمان پژوهش

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش ‌و پرورش در نشست با معاون اول رئیس‌جمهور که در دفتر وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، فعالیت‌های وزارت خانه در حوزه‌های کمیته مدیریت و کنترل کرونا، آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، شبکه آموزشی دانش آموزان، وضعیت نیروی انسانی، تولید و توزیع کتب درسی و تأمین کاغذ، دانشگاه فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس غیردولتی، شوراها و هیات امنایی، بسته‌های تحولی و بازسازی و نوسازی مدارس (طرح آجر به آجر) برای معاون اول رئیس‌جمهور تشریح کردند.

حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این دیدار گفت: از این سازمان به‌عنوان قلب آموزش‌وپرورش یاد می‌شود و این واقعیت است زیرا محتوایی که در مدارس تدریس می‌شود و معلم و خانواده‌ها با آن سروکار دارند در این سازمان تولید می‌شود.

وی افزود: آنچه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید می‌شود سایر بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ملکی عنوان کرد: پژوهش و نیازسنجی که مبنای برنامه‌ریزی و تولید محتوای درسی را تشکیل می‌دهد و بدون آن اهداف تعلیم و تربیت محقق نمی‌شود مبنای یافته‌های پژوهشی و راهنمای درسی است.

وی ادامه داد: تولید راهنمای درسی از دیگر برنامه‌های این سازمان است که عناصری را مانند روش تدریس، شیوه ارزشیابی و نقش معلم را در یک نظام منسجم تولید می‌کند و پس از تصویب در شورای عالی آموزش‌وپرورش، مشروعیت اجرایی پیدا می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد: راهنمای برنامه درسی ازجمله برنامه‌هایی است که با استفاده از نظرات معلمان، نخبگان و اساتید طراحی می‌شود.

وی کتاب درسی را از مهم‌ترین عناصر آموزشی برشمرد و ادامه داد: برای چاپ کتب درسی در سال تحصیلی 1402-1401 اعتباری به میزان 38 میلیون دلار درخواست کردیم که دولت با 30 میلیون دلار آن موافقت کرده است با توجه به اهمیت موضوع انتظار می‌رود دولت با 8 میلییون دلار دیگر نیز موافقت نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار