سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد:

برگشت ۶ واگن هندوانه صادراتی ایران از ترکیه

تهران (پانا) - سخنگوی گمرک ایران می‌گوید نخستین محموله هندوانه صادراتی ایران به ترکیه با افزایش ناگهانی تعرفه واردات، به کشور بازگشت.

کد مطلب: ۱۰۷۵۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگشت ۶ واگن هندوانه صادراتی ایران از ترکیه

به گزارش گمرک ایران، روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران اظهار کرد: نخستین محموله از هندوانه صادراتی ایران که پیش از این به ترکیه صادر شده بود به دلیل حل نشدن مشکل افزایش ناگهانی تعرفه واردات در ترکیه مجبور به برگشت به کشور شد.

وی افزود: با افزایش ناگهانی تعرفه واردات هندوانه در ترکیه، بیش از هفت هزار تن هندوانه صادراتی ایران در این کشور بلاتکلیف ماند و قیمت تمام شده این محصول برای فروش در بازار ترکیه بیش از قیمت خرید شد.

سخنگوی گمرک افزود: تعرفه واردات هندوانه در ترکیه که تا پنجشنبه گذشته برای هر تن ۱۰۰ دلار محاسبه می‌شد به ناگاه و بدون اطلاع قبلی به تجار به ۳۰۰ دلار رسید.

لطیفی تصریح کرد: با این اقدام ترکیه، تعرفه واردات این کالا از قیمت یک کیلو هندوانه فراتر رفت و صاحبان کالا را سردرگم کرد، تا جایی که نه امکان فروش داشتند و نه امکان مرجوع کردن کالا، بر همین اساس، صادرکنندگان هندوانه به ترکیه، مجبور به مکاتبه با اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه شدند و این اتاق نیز به مسئولین تجارت نامه‌هایی ارسال کرد تا شاید مقامات ترکیه را قانع کنند تا این میزان هندوانه با تعرفه هفته گذشته محاسبه شود، ظاهرا با برگشت این ۶ واگن، گشایشی برای حل این مشکل از سوی ترکیه اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای جهش تولید نیاز به جهش صادرات بیش از پیش احساس می‌شود، امیدواریم در این شرایط سخت که فقط مرز ریلی ما با ترکیه آن هم به صورت محدود فعال است، فرصت‌ها را از دست ندهیم و با دیپلماسی فعال منافع ملی را دنبال کنیم و مانع از آسیب رسیدن به صادرات شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار