آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از صدور احکام طرح «طبقه بندی معلمان» تا انتصاب یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) _ این هفته علاوه بر اینکه انتصاب حسن ملکی به جای حجت‌الاسلام علی ذوعلم در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی صورت گرفت، با خبر خوش صدور احکام تمام مشمولان طرح طبقه بندی معلمان و پرداخت معوقات هفته به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۰۷۵۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
از صدور احکام طرح «طبقه بندی معلمان» تا انتصاب یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش‌وپرورش با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از دیگر خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر بود.

بعضی از مهم‌ترین اخبار حوزه طی هفته گذشته از این قرار بودند:

ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها آغاز شد

براساس اعلام معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش،‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از روز گذشته 5شنبه اول خرداد آغاز شد.

در مقررات عمومی دستورالعمل ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی جدید که ۲۲ اردیبهشت ماه ابلاغ شد آمده است که اجرای محدوده‌بندی جغرافیایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به استناد ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی مدارس صورت پذیرد.

به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش‌آموزان و دریافت هرگونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت‌نام مجاز نیست و نباید دانش‌آموزی به دلایل مذکور از ثبت‌نام محروم شود.

«حسن ملکی» رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی شد

وزیر آموزش و پرورش در حکمی، «حسن ملکی» را به عنوان «رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» منصوب کرد.

مراسم تکریم و معارفه حجت‌السلام علی ذوعلم و حسن ملکی روسای پیشین و جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

معاونت حقوقی و امور مجلس متن تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه را منتشر کرد.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه باهدف حفظ شأن، ارتقای منزلت اجتماعی و تکریم فرهنگیان شریف در مراجع قضایی، شبه قضایی، انتظامی و اداری در مسائل حقوقی و مشاوره‌ای مبتلا به در چارچوب قانون حمایت قضایی از کارکنان دولت ماده 88 قانون مدیریت خدمات کشوری و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از یک‌سو و نظر به سیاست‌های کلی قضایی، توسعه فرهنگ حقوقی و قضایی در جامعه و لزوم گسترش دادن نظام معاضدت و مشاورت قضایی و هم‌چنین بهره‌برداری از توان فنی و مشارکت نهادهای حقوقی حرفه‌ای از سوی دیگر منعقد شد.

تغییر نام مدارس خیر ساز بدون توافق با آن‌ها یا وراثشان امکان‌پذیر نیست

وزیر آموزش‌وپرورش در بخشنامه‌ای بر عدم‌تغییر نام مدارس خیر ساز بدون توافق با آن‌ها یا وراثشان تأکید کرد.

در این بخشنامه آمده است؛ «مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش یک موهبت ارزشمند و ظرفیت بی‌بدیل برای رشد و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌آید؛ حفظ و تقویت این فرصت یک ضرورت سازمانی است. از سوی دیگر قوانین بالادستی ازجمله تأکیدات مصرح در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و مصوبه شماره ۶۶۳ شورای عالی آموزش‌وپرورش و فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی - حفظِ الله - که مجموعه خیرین مدرسه‌ساز را از پدیده‌های مبار ک انقلاب و کشور نامیده و تأکید فرمودند که اسم مدرسه‌هایی را که خیرین ساخته‌اند تغییر ندهند، همچنین نظر به اهمیت گسترش مشارکت‌های مردمی در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی که دربسته اجرایی تحولی « آجر به آجر» نیز مورد تأکید قرارگرفته است، ضرورت همراهی و همگامی با خیرین محترم مدرسه‌ساز دوچندان می‌شود. در همین ارتباط انتظار دارد به‌منظور پیشگیری از «تغییر نام و کاربری مدارس خیر ساز» موارد ذیل از سوی مدیران کل محترم آموزش‌وپرورش استان‌ها به‌دقت رعایت شود و از هرگونه تغییر نام و کاربری مدارس احداثی توسط خیرین گرامی مدرسه‌ساز، ممانعت به عمل آید.

صدور احکام تمام مشمولان طرح طبقه بندی معلمان و پرداخت معوقات

محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه 31 اردیبهشت در پیامی توییتری بیان کرد: ‏با تصویب هیات وزیران ‫رتبه بندی معلمان ترمیم شد و زمان اجرا اول فروردین ۱۳۹۹است.

‏وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: احکام تمام مشمولان طرح طبقه بندی معلمان به سرعت صادر و معوقات پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار