رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان :

26 خرداد زمان برگزاری آزمون الکترونیکی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

رشت (پانا) - رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد 526 داوطلب تصدی مدیریت برای 264 مدرسه استان گیلان در 26 خرداد به رقابت می پردازند.

کد مطلب: ۱۰۷۵۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
26 خرداد زمان برگزاری آزمون الکترونیکی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مجید فاریابی در دومین جلسه کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با اشاره به سومین سال اجرای شیوه نوین در انتخاب مدیران اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده، صلاحیت 526 داوطلب برای شرکت در آزمون انتخاب مدیران جهت تصدی مدیریت 264 مدرسه استان مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: داوطلبان 34 شهر و منطقه استان تا 15 اردیبهشت فرصت داشتند که با ورود به سامانه ltms اعلام آمادگی کنند که در این مقطع 553 نفر ثبت نام کردند که در نهایت براساس ضوابط صلاحیت 526 نفر تأیید شد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت کسب حدنصاب نمره در این آزمون که شامل: سوابق عملکرد ( 200 امتیاز )، آزمون حضوری الکترونیکی ( 200 امتیاز ) و مصاحبه ( 400 امتیاز ) است که ضروری است داوطلبان حداقل 60 درصد امتیاز و یا بالاترین نمره آزمون حضوری را کسب کنند.

فاریابی با بیان اینکه آزمون انتخاب و انتصاب مدیران در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با برپایی این آزمون، مدیریت 131 مدرسه ابتدایی، 54 مدرسه دوره اول و 79 مدرسه دوره دوم متوسطه استان گیلان تعیین تکلیف می شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون انتخاب مدیران در 26 خرداد، اظهار کرد: انجام مصاحبه تخصصی بعد از اعلام نتایج، استعلام از حراست در نیمه دوم تیر، اعلام نتایج نهایی در نیمه اول مرداد و سرانجام صدور ابلاغ انتصاب در نیمه دوم مرداد از مراحل مختلف فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران جدید است.

رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان با بیان برخی شرایط داوطلبان تصدی مدیریت مدارس اظهار کرد: سنوات خدمت متقاضیان در این هنگام تا شهریور امسال باید حداقل 4 سال تا بازنشستگی فاصله داشته باشد( لیسانس حداکثر 26 سال و فوق لیسانس و دکتری بیشینه سابقه 31 سال ) که حداکثر سن فرد نیز 45 سال تمام باید باشد.

فاریابی خاطرنشان کرد: طرح انتخاب و انتصاب مدیران صرفاً در مدارس دولتی ( مقاطع مختلف ) اجرا می شود و مدارس غیردولتی را شامل نمی شود.

وی استقرار نظام شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و همچنین تضمین کیفیت در اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه را از اهداف فرآیند انتخاب مدیران از طریق آزمون برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار