خروج بیش از ۲۰ واحد آلاینده و غیرمجاز از جنوب تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از جلوگیری از فعالیت آلاینده بیش از ۲۰ کارگاه غیر مجاز ریخته‌گری، آبکاری و تولید ذغال در سطح این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
خروج بیش از ۲۰ واحد آلاینده و غیرمجاز از جنوب تهران

به گزارش محیط زیست استان تهران، محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های به عمل آمده از سوی این اداره در راستای اعمال قوانین و مقررات محیط زیستی ملاک عمل و برخورد با صنوف آلاینده، از ابتدای سال جاری از فعالیت بیش از ۲۰ واحد آلاینده جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه این واحدهای غیرمجاز در زمینه انواع ریخته گری، آبکاری، تولید ذغال و بازیافت غیرمجاز زباله فعالیت داشتند و با ایجاد آلودگی شدید در منابع آب، خاک و هوا موجب به خطر افتادن سلامت ساکنین همجوار نیز می شدند، افزود: بر همین اساس طی گشت و پایش ها نسبت به شناسایی و برخورد قاطع قانونی با این قبیل واحدها اقدام شد که خوشبختانه با پیگیریهای مستمر، این واحدها جمع آوری و به صورت کامل پاکسازی شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت اظهار کرد: این اداره پس از شناسایی با صدور و ابلاغ اخطاریه مهلت دار به منظور توقف فعالیت آلاینده و جمع آوری واحد مراتب را پیگیری و در صورت عدم توجه و جمع آوری و استمرار فعالیت آلاینده کارگاه، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می کند.

سعیدپور در خاتمه ضمن اعلام آمادگی برای دریافت اخبار مردمی در صورت مواجهه با واحدهای آلاینده که به صورت زیرزمینی و در جوار مناطق مسکونی به صورت مخفیانه فعالیت می کنند، تصریح کرد: پایش و شناسایی واحدهای آلاینده در حوزه استحفاظی شهرستان یکی از اولویت های این اداره بوده و براساس قوانین و ضوابط محیط زیست قاطعانه با آنها برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار