تهیه پیش‌نویس انعقاد قراردادهای پژوهشی

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی عتف از تدوین پیش‌نویس انعقاد قراردادهای پژوهشی در دبیرخانه شورای عتف خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تهیه پیش‌نویس انعقاد قراردادهای پژوهشی

مسعود برومند، دبیرکل شورای عالی عتف در حاشیه 189 جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران مالیات شرکت‌های دانش بنیان را اولین موضوع در این جلسه عنوان کرد و گفت: در این زمینه در وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات مهمی انجام شده است و هر دو این دستگاه‌ها به یک نتیجه واحد رسیده‌اند که به منظور اثر بخشی بیشتر از مشوق‌های مالیاتی، لازم است موضوع هزینه کرد تحقیق و توسعه مطرح شود چون در چنین مکانیزمی به جای آنکه مشوق‌های مالیاتی به درآمدهای شرکت‌ها داده شود به هزینه تحقیق و توسعه آنها اعطا شود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: اعضای کمیسیون اعتقاد داشتند که این موضوع یک مسیر واقعی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و برای اجرای آن باید اقداماتی را اجرایی کرد که بخشی از این اقدامات در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش دیگر آن از سوی وزارت علوم در پارک‌های علم و فناوری اجرایی شده است.
برومند گفت: مقرر شد جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط با بخش‌های صنعتی که در آنها شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند برگزار و در آن کمیسیون هماهنگی در دبیرخانه شورای عتف تشکیل شود.
دبیر کل شورای عالی عتف با بیان اینکه برگزاری جلسه‌ با وزارت اقتصاد و دارایی از دیگر اقدامات توجه به هزینه کرد تحقیق و توسعه شرکت‌ها است، گفت: اگر بتوانیم این برنامه را اجرایی کنیم امکان پشتیبانی از تحقیق و توسعه شرکت‌های خصوصی فراهم خواهد شد علاوه بر اینکه این امکان فراهم می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان را با میزان هزینه کرد تحقیق و توسعه تعریف کنیم.
وی با بیان اینکه روشن شدن وضع قراردادهای پژوهشی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: در این زمینه پیش‌نویسی در دبیرخانه شورای عتف تهیه شده بود که در آن نحوه انعقاد قراردادهای پژوهشی عنوان شده بود و در این جلسه مقرر شد تا برای اعضای کمیسیون شورای عتف ارسال شود تا آنها بتوانند نظرات خود را در این زمینه ارائه دهند.
برومند درباره گزارش عملکرد سال ۹۸ در خصوص بند (ح) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۷ گفت: این بند درباره اختصاص بخشی از بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به انجام طرح‌های پژوهشی است که برای این منظور سامانه اجرایی عرضه و تقاضای پژوهشی با عنوان (ساتع) راه‌اندازی شده است که در این جلسه گزارش خوبی ارائه شد و بنا به درخواست اعضا مقرر شد که گزارشی از اثر بخشی پروژه‌های تحقیقاتی ارائه شود که این گزارش در جلسه آتی این کمیسیون ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارائه گزارش اولی درباره تهیه برنامه‌های عملیاتی پروژه‌های تحقیقات و توسعه در ۱۰ استان کشور از دیگر موضوع‌های مطرح شده در این جلسه بود، گفت: در این جلسه فصول کلی آن مطرح و قرار شد که این موضوع در جلسه آینده به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار