15 کارگروه در مازندران برنامه‌های هفته‌‌های دفاع مقدس را پیگیری می‌کنند

ساری (پانا) -مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اعلام کرد که ۱۵ کمیته استانی و شهرستانی، اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس از سوم خرداد تا ۲۲ اسفند را پیگیری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
15 کارگروه در مازندران برنامه‌های هفته‌‌های دفاع مقدس را پیگیری می‌کنند

سردار عبدالله ملکی در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی، به شرایط خرمشهر در دوران اشغال آن توسط رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: «قبل از جنگ؛ این شهر 220 هزار نفر جمعیت داشت و 40 هزار واحد مسکونی که رژیم بعث 25هزار واحد را تخلیه کرد و در بصره فروخت و پول آن را به حساب ارتش عراق ریخت.»

او با اشاره به اینکه خرمشهر 575 روز در اسارت بود و در سال 61 بعد از عملیات فتح‌المبین در 23 روز بازپس گرفته شد، ادامه داد: «عملیات بیت‌المقدس بعد از فتح‌المبین برای آزادسازی هویزه و خرمشهر برنامه‌ریزی شد و اهداف دیگری مانند دور کردن اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و جاده اهواز به آبادان از آتش توپخانه هم مد نظر بود.»

ملکی گفت: «برای آزادسازی خرمشهر 6 هزار شهید و 24 هزار زخمی دادیم و در عین حال 19هزار عراقی به اسارت گرفته شد و 16 هزار نفر کشته و زخمی شدند و 5400 کیلومتر مربع خاک کشور آزاد شد.»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اوج حملات دشمن در این 40 سال را هشت سال جنگ تحمیلی و اوج دفاع مقدس را، حماسه فتح خرمشهر برشمرد.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآوری کرد که به همین مناسبت هفته‌های دفاع مقدس که از سوم خرداد آغاز شده است، تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

ملکی با اعلام اینکه ۱۵ کمیته استانی برای پیگیری برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در هفته‌های سال و به فراخور تقویم سالانه با رویکرد دفاع مقدس، تشکیل شده‌اند که در شهرستان‌ها نیز برقرار هستند، گفت: «۵۵۰ برنامه برای اجرا به این کمیته‌ها پیشنهاد شده است.»

به گفته او‌ استاندار مسئول گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در استان و فرمانداران نیز رئیس ستاد شهرستان‌ها هستند به دبیری فرمانده سپاه هر شهرستان. ۴۴۰ برنامه نیز به این شتادهای شهرستانی پیشنهاد داده شده است.

ملکی از پیشرفت ۹۰ درصدی فیلم شهدای خان‌طومان خبر داد که پیرامون شخصیت اجتماعی این شهدا و عملیات نظامی در خان‌طومان است و در مکانی در خراسان شمالی که شبیه به خان‌طومان است در حال فیلمبرداری است.

او از تدوین و چاپ ۵۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس تا پایان سال جاری خبر داد.

ملکی همچنین با اشاره به فعالیت کمیته بهداشت و ایمنی در میان کمیته‌های ۱۵ گانه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، معرفی شهدای سلامت را در دستور کار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار