رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن:

امسال در فضای مجازی از قدس شریف حمایت می کنیم

رشت (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن اعلام کرد امسال در فضای مجازی از قدس شریف حمایت و از اسراییل ابزار انزجار می کنیم.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
امسال در فضای مجازی از قدس شریف حمایت می کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، یوسف نیک انجام با تشریح اهمیت روز قدس اظهار کرد: امام خمینى (ره) آخرین جمعه ماه مبارک ‏رمضان را روز قدس نامگذارى کرده است تا نمادی برای بیداری اسلامی و نجات قدس و فلسطین باشد.

وی تصریح کرد: روز قدس یک روز جهانى است. یک پیام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این است که امت اسلامى اولاً زیر بار ظلم نمی‎رود، ولو این ظلم از پشتیبانى بزرگترین و قدرتمندترین دولتهاى عالم برخوردار باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: امام‌ (ره) با نامگذاری روز قدس توطئه‌ها برای فراموشی قدس را خنثی کرد تا اینکه مسئله فلسطین زنده نگه داشته شود و در برابر خیانت‏های سازشکارانه برخی دولت‏های عربی یک جنبش خودآگاه و با غیرت از مسلمانان تشکیل شود.

وی افزود: معمار بزرگ انقلاب با نامگذاری این روز از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند تا در این روز ندای آزادی قدس را علیه مستکبران سر دهند و با تظاهرات و راهپیمایی به جهاد برخیزند.

نیک انجام گفت: زمانی که این روز از سوی امام خمینی اعلام و موضوع فلسطین به عنوان یکی از مهم‏ترین مسائل جهان اسلام تبدیل شد. این روز و به طبع آن روندی که صورت پذیرفت باعث آگاهی، بیداری و اتحاد جهان اسلام شد. روز قدس یادگار ارزشمند امام راحل به منظور بیداری مردم پایه گذاری شده است و از آن زمان تاکنون به سمبل و نماد وحدت و همدلی مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تبدیل شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: هر ساله مردم شریف ایران و جوامع آزاده جهان به ندای ملکوتی امام خمینی (ره) پاسخ داده و با مشارکت در تظاهرات و احیای روز قدس، یاد و خاطره آرمان آزادسازی فلسطین را از دست اشغالگران صهیونیست زنده می کردنند اما امسال با توجه به عدم برگزاری راهپیمایی خیابانی روز قدس به دلیل شیوع ویروس کرونا، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و آنلاین برای این منظور مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: پیرو مکاتبه با مسوولین نشریات مکتوب و الکترونیکی در خصوص انتشار و درج مطالب با موضوع روز قدس و اهمیت این روز در بخش فرهنگی نشریات اقدام شده و در نتیجه کار اصحاب رسانه نسبت سالهای گذشته سنگین تر شده است چرا که استفاده از فضای مجازی و ظرفیت های آن قطعا یکی از بهترین راه هایی است که می تواند تاثیری به اندازه برپایی راهپیمایی یا حتی بیش از آن داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار